Požiadavky na uchádzača Bc. 2022

 
Učiteľstvo psychológie (v kombinácii*)
 
* Kombinácie na Pedagogickej fakulte:
anglický jazyk a literatúra, hudobné umenie, telesná výchova, psychlógia, technika, telesná výchova, výtvarné umenie
ďalšími fakultami UKF :
biológia, ekológia, estetická výchova, etická výchova, fyzika, geografia, história, chémia, informatika, maďarský jazyka a literatúra, matematika, náboženská výchova, nemecký jazyk a literatúra, odborné ekonomické predmety, ruský jazyk a literatúra, slovenský jazyk a literatúra, španielsky jazyk a literatúra, výchova k občianstvu,

Dodatočné prijímacie konanie 2022/23

Dodatočné prijímacie konanie na vybrané študijné programy Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre na akademický rok 2022/2023
Dôležité termíny:
podanie prihlášky v druhom kole prijímacieho konania do 10. augusta 2022

ČÍTAJTE VIAC

»Manažment vzdelávania a verejnej správy

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný Manažment vzdelávania a verejnej správy
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu

Absolventi ovládajú základy teórie a praxe manažovania výchovy a vzdelávania. Vedia aplikovať základné poznatky psychologickej, sociologickej, ekonomickej, právnej a manažérskej vedy pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Majú spôsobilosti manažovať a spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých a ostatné nástroje andragogiky a manažmentu v profesijnom, celoživotnom vzdelávaní, kultúrno-osvetovej a sociálno-výchovnej práci. Disponujú vedomosťami a zručnosťami, ktoré im umožnia efektívne pôsobiť na nižších manažérskych pozíciách v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno-právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Poznajú podstatné fakty, pojmy a princípy zo základov teórie a praxe edukácie dospelých a majú schopnosť ich uplatniť v procese manažovania rôznych oblastí vzdelávania, škôl, školských zariadení a školstva. Vedia aplikovať základné teoretické pojmy z oblasti verejnej politiky a verejnej správy v kontexte politicko-administratívneho priestoru Európskej Únie. Poznajú a chápu priority a problémy verejnej politiky a verejnej správy. Vedia aplikovať poznatky z manažmentu vzdelávania pri tvorbe projektov a manažovaní edukačných podujatí. Vedia plánovať, organizovať a riadiť procesy a činnosti v jednotlivých subsystémoch verejnej správy.

.

Uplatnenie absolventov Študijný program umožňuje absolventom manažovať, organizovať a koordinovať práce pri zabezpečovaní procesu vzdelávania dospelých u zamestnávateľov s rozmanitou kvalifikačnou a profesijnou štruktúrou. Výkon nižších manažérskych pozícií v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno- právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Pozície manažérov nielen so zameraním na školstvo, rozvoj ľudských zdrojov, personalistiku či kontroling. Vykonávať manažérske pozície v systéme riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek..
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Manažment vzdelávania a verejnej správy

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Garant prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný Manažment vzdelávania a verejnej správy
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu

Absolventi ovládajú základy teórie a praxe manažovania výchovy a vzdelávania. Vedia aplikovať základné poznatky psychologickej, sociologickej, ekonomickej, právnej a manažérskej vedy pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Majú spôsobilosti manažovať a spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých a ostatné nástroje andragogiky a manažmentu v profesijnom, celoživotnom vzdelávaní, kultúrno-osvetovej a sociálno-výchovnej práci. Disponujú vedomosťami a zručnosťami, ktoré im umožnia efektívne pôsobiť na nižších manažérskych pozíciách v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno-právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Poznajú podstatné fakty, pojmy a princípy zo základov teórie a praxe edukácie dospelých a majú schopnosť ich uplatniť v procese manažovania rôznych oblastí vzdelávania, škôl, školských zariadení a školstva. Vedia aplikovať základné teoretické pojmy z oblasti verejnej politiky a verejnej správy v kontexte politicko-administratívneho priestoru Európskej Únie. Poznajú a chápu priority a problémy verejnej politiky a verejnej správy. Vedia aplikovať poznatky z manažmentu vzdelávania pri tvorbe projektov a manažovaní edukačných podujatí. Vedia plánovať, organizovať a riadiť procesy a činnosti v jednotlivých subsystémoch verejnej správy.

Uplatnenie absolventov Študijný program umožňuje absolventom manažovať, organizovať a koordinovať práce pri zabezpečovaní procesu vzdelávania dospelých u zamestnávateľov s rozmanitou kvalifikačnou a profesijnou štruktúrou. Výkon nižších manažérskych pozícií v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno- právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Pozície manažérov nielen so zameraním na školstvo, rozvoj ľudských zdrojov, personalistiku či kontroling. Vykonávať manažérske pozície v systéme riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Manažment vzdelávania a verejnej správy

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu

 Absolventi študijného  programu dokážu analyzovať problémy andragogickej profesie, teórie a praxe s akcentom na manažment vzdelávania, resp. škôl, školských zariadení a školstva. Dokážu  manažovať procesy profesijného, záujmového a informálneho vzdelávania dospelých so zámerom navrhnúť strategicko-koncepčné zmeny. Inovácie v edukácii dospelých implementovať do rôznych formátov vzdelávacích programov a ďalších oblastí národného hospodárstva. Poznajú koncept manažérskeho procesu rešpektujúc požiadavky systémov manažérstva kvality. Poznajú legislatívne zázemie procesu vzdelávania dospelých a verejnej správy. Sú schopní aplikovať získané teoretické vedomosti z oblasti verejnej správy pri tvorbe a posudzovaní návrhov strategických dokumentov, plánov, koncepcií a projektov v jednotlivých oblastiach verejnej správy a verejného sektora. Teoretické vedomosti dokážu využívať v oblasti manažovania verejnej správy na všetkých úrovniach. Vedia plánovať, organizovať a manažovať vzdelávanie vo verejnej správe a ďalších odvetviach národného hospodárstva. Aplikovať obsah manažérskych funkcií do procesu manažovania vzdelávania dospelých, škôl, školských zariadení a školstva. Aplikovať v praxi  metodiku personálneho a projektového manažmentu, tiež kontrolingu rešpektujúc požiadavky na kvalitu vzdelávania. Efektívne využívať dostupné nástroje v rámci e- governmentu.

Uplatnenie absolventov  Absolventi sú spôsobilí manažovať profesijné, celoživotné a záujmové vzdelávania dospelých, tiež vzdelávacie programy pre zamestnancov verejnej správy a ďalšie oblasti národného hospodárstva. Riadiť kultúrno-osvetové, sociálne inštitúcie a inštitúcie zabezpečujúce profesijné  vzdelávanie. Vykonávať manažérske pozície na všetkých úrovniach riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek. Riadiť subjekty verejnej správy na miestnej, regionálnej i národnej úrovni. Manažovať rozvoj ľudských  zdrojov, kontroling, personalistiku vo  verejnej správe a v ďalších oblastiach národného hospodárstva.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Manažment vzdelávania a verejnej správy

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu

Absolventi študijného  programu dokážu analyzovať problémy andragogickej profesie, teórie a praxe s akcentom na manažment vzdelávania, resp. škôl, školských zariadení a školstva. Dokážu  manažovať procesy profesijného, záujmového a informálneho vzdelávania dospelých so zámerom navrhnúť strategicko-koncepčné zmeny. Inovácie v edukácii dospelých implementovať do rôznych formátov vzdelávacích programov a ďalších oblastí národného hospodárstva. Poznajú koncept manažérskeho procesu rešpektujúc požiadavky systémov manažérstva kvality. Poznajú legislatívne zázemie procesu vzdelávania dospelých a verejnej správy. Sú schopní aplikovať získané teoretické vedomosti z oblasti verejnej správy pri tvorbe a posudzovaní návrhov strategických dokumentov, plánov, koncepcií a projektov v jednotlivých oblastiach verejnej správy a verejného sektora. Teoretické vedomosti dokážu využívať v oblasti manažovania verejnej správy na všetkých úrovniach. Vedia plánovať, organizovať a manažovať vzdelávanie vo verejnej správe a ďalších odvetviach národného hospodárstva. Aplikovať obsah manažérskych funkcií do procesu manažovania vzdelávania dospelých, škôl, školských zariadení a školstva. Aplikovať v praxi  metodiku personálneho a projektového manažmentu, tiež kontrolingu rešpektujúc požiadavky na kvalitu vzdelávania. Efektívne využívať dostupné nástroje v rámci e- governmentu.

Uplatnenie absolventov  Absolventi sú spôsobilí manažovať profesijné, celoživotné a záujmové vzdelávania dospelých, tiež vzdelávacie programy pre zamestnancov verejnej správy a ďalšie oblasti národného hospodárstva. Riadiť kultúrno-osvetové, sociálne inštitúcie a inštitúcie zabezpečujúce profesijné  vzdelávanie. Vykonávať manažérske pozície na všetkých úrovniach riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek. Riadiť subjekty verejnej správy na miestnej, regionálnej i národnej úrovni. Manažovať rozvoj ľudských  zdrojov, kontroling, personalistiku vo  verejnej správe a v ďalších oblastiach národného hospodárstva.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Výtvarná edukácia

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Osoba zodpovedná za ŠP doc. PhDr. Adriana Récka, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   - - -
Pracovisko Katedra výtvarnej tvorby a výchovy
Charakteristika programu Absolvent má kreatívny, samostatný tvorivý prejav prostredníctvom aplikácie poznatkov a vedomostí, kultivovaného výtvarného videnia a myslenia v súčinnosti s presahmi do jednotlivých médií, má praktické schopnosti pre riadenie interakčného procesu vo výtvarnej edukácii – didaktické, perceptuálne, výrazovo-komunikatívne a organizačné kompetencie, ovláda širokú škálu výtvarného prejavu a technických postupov od študijnej kresby po konceptuálny výtvarný jazyk, je schopný efektívnej komunikácie o problematike výtvarnej edukácie a interpretácie výtvarného umenia v širšom spoločenskom kontexte, je schopný individuálnej i tímovej práce pri riešení odborných projektov a problémov v oblasti predmetovej špecializácie – Výtvarnej edukácie. Absolvent je spôsobilý prezentovať vedomosti a zručnosti z obsahu výtvarnej výchovy v širokom spektre podmienok a foriem edukačného procesu, je schopný priestorovej komunikácie a prezentácie vlastnej tvorby, je spôsobilý kreatívne formovať a riadiť výtvarnú činnosť v interakčnom (edukačnom) procese a implementovať nové poznatky do didaktického procesu v školskej a mimoškolskej sfére pôsobnosti, je  schopný efektívne využívať najnovšie didaktické poznatky a intermediálne techniky (PC, VHS, DVD, digitálny fotoaparát, atď.) a digitálne technológie. Absolvent získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu.
Uplatnenie absolventov Uplatnenie absolventov je reálne v rezorte školstva, ale aj v ďalších rezortoch so zameraním na vizuálnu kultúru, resp. v ďalších oblastiach predpokladajúcich  teoretické poznatky i praktické výtvarné zručnosti s pedagogickou spôsobilosťou. Absolvent môže nadobudnuté kompetencie uplatniť vo svojej činnosti kvalifikovaného učiteľa výtvarnej výchovy, resp. príbuzných predmetov pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie, resp. záujmového vzdelávania, ako metodik pre výučbu výtvarnej výchovy, ako animátor voľného času v rekreačných zariadeniach i v kultúrnych inštitúciách, ako špeciálny pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania. Môže sa tiež uplatniť ako samostatný tvorivý pracovník s teoretickými poznatkami  a praktickými výtvarnými zručnosťami v oblasti klasických disciplín i digitálnych foriem vizuálnej kultúry. Konkretizácia pracovných pozícií závisí od aktuálnej rezortnej legislatívy.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Výtvarná edukácia

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP doc. PhDr. Adriana Récka, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program výtvarná edukácia
Pracovisko Katedra výtvarnej tvorby a výchovy
Charakteristika programu  Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná základné psychologické podmienky výchovy a vzdelávania, pozná a vie aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií. Je schopný sledovať nové poznatky v rýchlo sa rozvíjajúcich disciplínach svojho odboru a príbuzných odboroch. Na základe teoretických poznatkov je spôsobilý orientovať sa v teórii a dejinách výtvarnej kultúry a tvorivo reagovať na aktuálne tendencie výtvarnej tvorby a výtvarnej edukácie. Taktiež pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení. 

Absolvent má praktické zručnosti a tvorivé schopnosti v disciplínach kresba - maľba, modelovanie, grafika, textil, grafický dizajn, fotografia, video a intermediálna tvorba, zvláda základné formy výtvarného prejavu a technických postupov od študijnej kresby po konceptuálny výtvarný jazyk, je schopný priestorovej komunikácie a prezentácie vlastnej tvorby, je schopný prezentovať vedomosti a zručnosti z obsahu výtvarnej výchovy v širokom spektre podmienok a foriem edukačného procesu, disponuje vedomosťami o klasických i netradičných výtvarných technikách a metodikách výtvarnej výchovy, je schopný efektívne využívať najnovšie didaktické poznatky a intermediálne techniky (PC, VHS, DVD, digitálny fotoaparát, atď.) a digitálne technológie.

Uplatnenie absolventov  Uplatnenie absolventov je reálne v rezorte školstva, ale aj v ďalších rezortoch so zameraním na vizuálnu kultúru, resp. v ďalších oblastiach predpokladajúcich  teoretické poznatky i praktické výtvarné zručnosti. Absolvent môže nadobudnuté kompetencie uplatniť vo svojej praktickej činnosti učiteľa v základných umeleckých školách, alebo ako pomocný učiteľ výtvarnej výchovy, resp. výtvarného umenia, alebo ako asistent učiteľa pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie, resp. záujmového vzdelávania, ako animátor (lektor) voľného času v záujmových i kultúrnych inštitúciách, ako pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania, ako samostatný tvorivý pracovník s teoretickými poznatkami  a praktickými výtvarnými zručnosťami v oblasti klasických disciplín i digitálnych foriem vizuálnej kultúry.  Konkretizácia pracovných pozícií závisí od aktuálnej rezortnej legislatívy.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský