»Andragogika

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Garant prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Andragogika
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent ovláda základy teórie a praxe výchovy a vzdelávania dospelých. Vie aplikovať základné poznatky psychologickej a sociologickej vedy pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Je spôsobilý spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých a ostané nástroje andragogiky v profesijnom vzdelávaní, kultúrno-výchovnej a sociálno-výchovnej práci.
Absolvent ovláda podstatné fakty, pojmy a princípy zo základov teórie a praxe edukácie dospelých, vie aplikovať základné poznatky psychológie, sociológie, legislatívy a manažmentu pri riešení problémov edukácie dospelých,  rozumie rôznorodosti výchovných vplyvov na človeka a systému metód a prostriedkov výchovného pôsobenia. Absolvent je schopný diagnostikovať edukačné potreby dospelých v oblasti profesijnej, kultúrno-osvetovej a sociálnej andragogiky, efektívne riešiť praktické problémy andragogického charakteru s akcentom na sociálnu oblasť, aplikovať poznatky andragogického štúdia pri spolutvorbe projektov a metodiky edukačných podujatí, spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých i ďalšie nástroje andragogiky v profesijnom vzdelávaní, kultúrno-výchovnej a sociálno-výchovnej práci.
Uplatnenie absolventov Študijný program poskytuje absolventom široké možnosti uplatnenia v oblasti formálnej (ďalšie profesijné vzdelávanie), neformálnej (záujmová edukácia vo voľnom čase) a informálnej výchovy a vzdelávania dospelých, v oblasti sociálno-výchovnej prevencie, intervencie, terapie a sociálnej kurately, sociálno-výchovného a kariérového poradenstva, sociálno-výchovnej starostlivosti o marginálne sociálne skupiny dospelých v terénnych, ambulantných a rezidenciálnych podmienkach, ako aj v oblasti odborných výcvikov sociálnych a personálnych spôsobilostí.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Andragogika

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Andragogika
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent rozumie vývojovým, systémovým, metodickým, legislatívnym a inštitucionálnym základom edukácie dospelých, orientuje sa v andragogickej vede. Dokáže využiť poznatky iných vedných disciplín pri riešení problémov edukácie dospelých, kriticky zhodnotiť andragogickú prax a inovovať ju. Má spôsobilosť plánovať, organizovať, riadiť a v praxi realizovať ďalšie vzdelávanie, sociálno-výchovnú starostlivosť o dospelých a kultúrno-výchovnú prácu s dospelými. Dokáže identifikovať cieľové skupiny andragogiky a vzdelávacie potreby dospelých, intervenovať do problémových situácií dospelých, poskytovať im poradenstvo, prevenciu a terapiu. V praxi dokáže uplatňovať zásady a metodiku personálneho a projektového manažmentu. Má schopnosť spájať teóriu s praxou a nadobudnuté poznatky využívať v terénnej, ambulantnej a/alebo rezidenciálnej praxi. Absolvent dokáže uplatňovať procedúry andragogickej diagnostiky, prevencie a intervencie v subsystéme profesijnej, kultúrno-osvetovej a sociálnej andragogiky, vie tvoriť a do praxe aplikovať výchovné, kultúrno-osvetové, sociálno-výchovné a didaktické programy pre dospelých, pozná organizačné zázemie príslušných (sociálno- a kultúrno-)edukačných zariadení a inštitúcií, vie riadiť (edukačnú a personálnu) prácu v nich, je schopný kooperovať ako člen tímu, spolupracuje s inými členmi komunity, v ktorej pracuje.
Uplatnenie absolventov Študijný program poskytuje absolventom široké možnosti uplatnenia v oblasti formálnej (ďalšie profesijné vzdelávanie), neformálnej (záujmová edukácia vo voľnom čase) a informálnej výchovy a vzdelávania dospelých, v oblasti sociálno-výchovnej prevencie, intervencie, terapie a sociálnej kurately, sociálno-výchovného a kariérového poradenstva, sociálno-výchovnej starostlivosti o marginálne sociálne skupiny dospelých v terénnych, ambulantných a rezidenciálnych podmienkach, ako aj v oblasti odborných výcvikov sociálnych a personálnych spôsobilostí.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Andragogika

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Študijný program akceptuje súčasnú integráciu vedecko-výskumných poznatkov do odboru andragogika.
Absolvent je schopný tvorivo rozvíjať zákonitosti edukácie dospelých, kultúrno-osvetovej práce s dospelými a sociálno-edukačnej starostlivosti o dospelých, analyzovať minulé, súčasné a perspektívne úlohy andragogickej vedy a zaujímať k nim kritické stanovisko. Absolvent pozná metodológiu vedeckého bádania a na jej základe je schopný tvorivo riešiť problémy andragogickej vedy a jej vedných disciplín (subsystémov), a tak rozvíjať vedný odbor. Absolvent má tiež manažérsko-organizačné zručnosti potrebné pri organizovaní a realizácii vedecko-výskumných podujatí (organizovanie vedeckých konferencií a odborných podujatí,  odborné vedenie a posudzovanie záverečných prác a pod.) a akcií (základný a aplikovaný výskum, projektová činnosť a i.).
Uplatnenie absolventov Absolvent sa môže uplatniť na univerzitných a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách nielen ako pedagogický pracovník, ale aj ako vedecko-výskumný pracovník. Dokáže profesionálne vykonávať prácu vysokoškolského učiteľa, prácu v teoretickom i v aplikovanom výskume, prácu koncepčného a programového pracovníka v štátnej správe a samospráve s akcentom na manažment ľudských zdrojov a vzdelávanie dospelých.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Andragogika

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Andragogika
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent rozumie vývojovým, systémovým, metodickým, legislatívnym a inštitucionálnym základom edukácie dospelých, orientuje sa v andragogickej vede. Dokáže využiť poznatky iných vedných disciplín pri riešení problémov edukácie dospelých, kriticky zhodnotiť andragogickú prax a inovovať ju. Má spôsobilosť plánovať, organizovať, riadiť a v praxi realizovať ďalšie vzdelávanie, sociálno-výchovnú starostlivosť o dospelých a kultúrno-výchovnú prácu s dospelými. Dokáže identifikovať cieľové skupiny andragogiky a vzdelávacie potreby dospelých, intervenovať do problémových situácií dospelých, poskytovať im poradenstvo, prevenciu a terapiu. V praxi dokáže uplatňovať zásady a metodiku personálneho a projektového manažmentu. Má schopnosť spájať teóriu s praxou a nadobudnuté poznatky využívať v terénnej, ambulantnej a/alebo rezidenciálnej praxi. Absolvent dokáže uplatňovať procedúry andragogickej diagnostiky, prevencie a intervencie v subsystéme profesijnej, kultúrno-osvetovej a sociálnej andragogiky, vie tvoriť a do praxe aplikovať výchovné, kultúrno-osvetové, sociálno-výchovné a didaktické programy pre dospelých, pozná organizačné zázemie príslušných (sociálno- a kultúrno-)edukačných zariadení a inštitúcií, vie riadiť (edukačnú a personálnu) prácu v nich, je schopný kooperovať ako člen tímu, spolupracuje s inými členmi komunity, v ktorej pracuje.
Uplatnenie absolventov Študijný program poskytuje absolventom široké možnosti uplatnenia v oblasti formálnej (ďalšie profesijné vzdelávanie), neformálnej (záujmová edukácia vo voľnom čase) a informálnej výchovy a vzdelávania dospelých, v oblasti sociálno-výchovnej prevencie, intervencie, terapie a sociálnej kurately, sociálno-výchovného a kariérového poradenstva, sociálno-výchovnej starostlivosti o marginálne sociálne skupiny dospelých v terénnych, ambulantných a rezidenciálnych podmienkach, ako aj v oblasti odborných výcvikov sociálnych a personálnych spôsobilostí.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Andragogika

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Garant prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Študijný program akceptuje súčasnú integráciu vedecko-výskumných poznatkov do odboru andragogika.
Absolvent je schopný tvorivo rozvíjať zákonitosti edukácie dospelých, kultúrno-osvetovej práce s dospelými a sociálno-edukačnej starostlivosti o dospelých, analyzovať minulé, súčasné a perspektívne úlohy andragogickej vedy a zaujímať k nim kritické stanovisko. Absolvent pozná metodológiu vedeckého bádania a na jej základe je schopný tvorivo riešiť problémy andragogickej vedy a jej vedných disciplín (subsystémov), a tak rozvíjať vedný odbor. Absolvent má tiež manažérsko-organizačné zručnosti potrebné pri organizovaní a realizácii vedecko-výskumných podujatí (organizovanie vedeckých konferencií a odborných podujatí,  odborné vedenie a posudzovanie záverečných prác a pod.) a akcií (základný a aplikovaný výskum, projektová činnosť a i.).
Uplatnenie absolventov Absolvent sa môže uplatniť na univerzitných a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách nielen ako pedagogický pracovník, ale aj ako vedecko-výskumný pracovník. Dokáže profesionálne vykonávať prácu vysokoškolského učiteľa, prácu v teoretickom i v aplikovanom výskume, prácu koncepčného a programového pracovníka v štátnej správe a samospráve s akcentom na manažment ľudských zdrojov a vzdelávanie dospelých.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Andragogika

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Ctibor Határ, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Andragogika
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent ovláda základy teórie a praxe výchovy a vzdelávania dospelých. Vie aplikovať základné poznatky psychologickej a sociologickej vedy pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Je spôsobilý spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých a ostané nástroje andragogiky v profesijnom vzdelávaní, kultúrno-výchovnej a sociálno-výchovnej práci.
Absolvent ovláda podstatné fakty, pojmy a princípy zo základov teórie a praxe edukácie dospelých, vie aplikovať základné poznatky psychológie, sociológie, legislatívy a manažmentu pri riešení problémov edukácie dospelých,  rozumie rôznorodosti výchovných vplyvov na človeka a systému metód a prostriedkov výchovného pôsobenia. Absolvent je schopný diagnostikovať edukačné potreby dospelých v oblasti profesijnej, kultúrno-osvetovej a sociálnej andragogiky, efektívne riešiť praktické problémy andragogického charakteru s akcentom na sociálnu oblasť, aplikovať poznatky andragogického štúdia pri spolutvorbe projektov a metodiky edukačných podujatí, spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých i ďalšie nástroje andragogiky v profesijnom vzdelávaní, kultúrno-výchovnej a sociálno-výchovnej práci.
Uplatnenie absolventov Študijný program poskytuje absolventom široké možnosti uplatnenia v oblasti formálnej (ďalšie profesijné vzdelávanie), neformálnej (záujmová edukácia vo voľnom čase) a informálnej výchovy a vzdelávania dospelých, v oblasti sociálno-výchovnej prevencie, intervencie, terapie a sociálnej kurately, sociálno-výchovného a kariérového poradenstva, sociálno-výchovnej starostlivosti o marginálne sociálne skupiny dospelých v terénnych, ambulantných a rezidenciálnych podmienkach, ako aj v oblasti odborných výcvikov sociálnych a personálnych spôsobilostí.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Anglický jazyk a kultúra

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Filológia
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Anglický jazyk a kultúra
Pracovisko Katedra lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií
Charakteristika programu Absolvent študijného programu ovláda cudzí jazyk pri sprostredkovaní bežnej komunikácie, tak v hovorenej ako aj písomnej podobe; disponuje základnými vedomosťami o prekladateľských stratégiách; osvojil si všeobecnú kulturologickú kompetenciu, t.j. globálnu znalosť problematiky interkultúrneho komunikačného správania. Zároveň disponuje základnými teoretickými a metodologickými poznatkami z lingvistiky a literárnej vedy. Absolvent ovláda pojmový aparát a základné teoretické poznatky z lingvistiky a literárnej vedy, disponuje všeobecnými poznatkami o problematike interkultúrnej komunikácie, má poznatky o cudzojazyčných reáliách anglofónnych krajín v dynamickej konfrontácii s reáliami materskej kultúry, dokáže efektívne využiť dané poznatky na prekonávanie jazykovej a kultúrnej bariéry.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý vykonávať profesiu interkultúrneho sprostredkovateľa, pracovníka štátnej a verejnej správy v oblasti kultúry, regionálneho rozvoja a cestového ruchu, projektového manažéra v oblasti kultúrneho rozvoja.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský / anglický

»Anglický jazyk a kultúra

Magisterský študijný program
Študijný odbor Filológia
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Didaktika anglického jazyka a literatúry
Pracovisko Katedra lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií
Charakteristika programu Absolvent má rozsiahlu jazykovú, rečovú a interkultúrnu kompetenciu. Dokáže adekvátne komunikovať v ústnej aj písomnej rovine všetkých jazykových štýlov. Ovláda pojmový aparát jazykovedy a literárnej vedy. Ovláda prácu s informačnými technológiami, dokáže na základe vedomého kontrastovania jazykových fenoménov na všetkých jazykových rovinách identifikovať diskrepantné lingvistické javy, na základe rozsiahlej kulturologickej kompetencie anticipovať dispozičné správanie nositeľov cudzej a materinskej kultúry a usmerniť ich v interakcii. Dokáže realizovať špecifické stratégie a techniky prekladu a tlmočenia v rovine bežnej komunikácie, aplikovať rozsiahle lingvistické, literárne a kulturologické poznatky v praxi, vedome reflektovať vlastnú kultúru a sebareflektovať cudziu kultúru, rozvíjať myslenie v kategóriách a prototypoch a priradiť daný kulturologický fenomén ku kategórii.
Uplatnenie absolventov Získanú odbornosť môže absolvent študijného programu uplatniť ako kultúrny pracovník vo vyšších územných celkoch, v príprave projektov medzinárodnej spolupráce v rámci malého a stredného podnikania, ako koordinátor medzinárodnej spolupráce úradov štátnej správy a ústredných orgánov štátnej správy.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský / anglický

»Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Bezpečnostné vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant doc. Ing. Ivana Tureková, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy   - - -
Pracovisko Katedra techniky a informačných technológií
Charakteristika programu Absolvent dokáže analyzovať problémy a možnosti, ktoré sa otvárajú v rôznych oblastiach bezpečnosti práce, navrhovať a implementovať systémy BOZP, má schopnosť  integrovať ich do ďalších systémov (napr. environmentálnych, manažmentu kvality a pod.) resp. včleniť do nich iné systémy. Je zorientovaný v manažérstve rizík v komplexnom systéme človek – stroj – prostredie a vie voliť a aplikovať vhodné metódy analýzy rizík v jednotlivých podsystémoch.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý vykonávať profesiu bezpečnostný technik a zodpovedajúce profesie v rámci samosprávy a štátnej správy. Podľa dosiahnutého stredoškolského vzdelania aj revízneho technika, uplatniť sa ako člen tímu v rámci bezpečnostných útvarov v podniku, alebo v  Technickej inšpekcii. Úspešným ukončením bakalárskeho stupňa absolvent získal certifikát bezpečnostného technika.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Didaktika anglického jazyka a literatúry

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra anglického jazyka a kultúry
Charakteristika programu Študijný program akceptuje súčasnú integráciu do odboru Odborová didaktika.
Absolvent má rozsiahle teoretické vedomosti vo vednom odbore potrebné pre samostatnú vedecko-výskumnú činnosť v oblasti edukačných vied a hlavne v didaktike jazykových a literárnych predmetov. Má dostatočný bibliografický prehľad, vedomosti a poznatky zo študovaného odboru zverejňované v domácej a zahraničnej odbornej literatúre. Pozná metódy výskumu a vývoja v didaktike jazykových a literárnych predmetov.  Má vypestované zručnosti plánovať a realizovať vedecko-výskumnú projektovú činnosť, a to samostatne alebo v inštitucionálnych, národných alebo medzinárodných tímoch. Je spôsobilý svojou tvorivou vedeckou činnosťou prispievať k rozvoju vedného odboru. Dokáže koncepčne projektovať programy didaktiky jazyka s cieľom zvyšovania efektivity ich vyučovania. Je schopný tvoriť a zúčastňovať sa na vývoji metodických materiálov, vedeckovýskumné výsledky a pedagogické skúsenosti  prezentovať na domácich aj zahraničných vedeckých podujatiach ale aj vo forme publikácií v domácich a zahraničných vedeckých/odborných publikáciách (vrátane karentovaných).
Uplatnenie absolventov Absolvent sa uplatní v univerzitných, akademických a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách. Je pripravený pokračovať vo vedecko-výskumnej práci, je schopný aplikovať nadobudnuté poznatky v praxi a vykonávať profesijné úlohy, vyučovať anglický jazyk a literatúru na všetkých stupňoch a formách vzdelávania, aktívne sa podieľať na rozvoji didaktiky anglického jazyka a literatúry, pôsobiť v odborných funkciách na úradoch verejnej správy v oblasti školskej politiky v rámci medzinárodných vzťahov, kvalifikovane riadiť a riešiť vedecké úlohy v pedagogických inštitúciách a pôsobiť ako výskumný, metodicko-vývojový, resp. koncepčno-programový pracovník a ako organizačný a riadiaci pracovník v súkromných a verejných vzdelávacích inštitúciách.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský / anglický

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie