Prílohy pre uchádzačov III. stupeň
Príloha_1_PhD_zakladne_informacie_k_studiu
Priloha_2_Studijny_poriadok
Priloha_3_ ISP_pre_1_rocnik
Priloha_4_Odborova_komisia_funkcie
Príloha_1_PhD_zakladne_informacie_k_studiu
Priloha_2_Studijny_poriadok
Priloha_3_ ISP_pre_1_rocnik
Priloha_4_Odborova_komisia_funkcie
Bakalársky študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | denná |
Dĺžka štúdia | 3 roky |
Garant | prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD. |
Získaný titul | bakalár (Bc.) |
Nadväzujúce programy | magisterský študijný Manažment vzdelávania a verejnej správy |
Pracovisko | Katedra pedagogiky |
Charakteristika programu |
Absolventi ovládajú základy teórie a praxe manažovania výchovy a vzdelávania. Vedia aplikovať základné poznatky psychologickej, sociologickej, ekonomickej, právnej a manažérskej vedy pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Majú spôsobilosti manažovať a spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých a ostatné nástroje andragogiky a manažmentu v profesijnom, celoživotnom vzdelávaní, kultúrno-osvetovej a sociálno-výchovnej práci. Disponujú vedomosťami a zručnosťami, ktoré im umožnia efektívne pôsobiť na nižších manažérskych pozíciách v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno-právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Poznajú podstatné fakty, pojmy a princípy zo základov teórie a praxe edukácie dospelých a majú schopnosť ich uplatniť v procese manažovania rôznych oblastí vzdelávania, škôl, školských zariadení a školstva. Vedia aplikovať základné teoretické pojmy z oblasti verejnej politiky a verejnej správy v kontexte politicko-administratívneho priestoru Európskej Únie. Poznajú a chápu priority a problémy verejnej politiky a verejnej správy. Vedia aplikovať poznatky z manažmentu vzdelávania pri tvorbe projektov a manažovaní edukačných podujatí. Vedia plánovať, organizovať a riadiť procesy a činnosti v jednotlivých subsystémoch verejnej správy. . |
Uplatnenie absolventov | Študijný program umožňuje absolventom manažovať, organizovať a koordinovať práce pri zabezpečovaní procesu vzdelávania dospelých u zamestnávateľov s rozmanitou kvalifikačnou a profesijnou štruktúrou. Výkon nižších manažérskych pozícií v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno- právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Pozície manažérov nielen so zameraním na školstvo, rozvoj ľudských zdrojov, personalistiku či kontroling. Vykonávať manažérske pozície v systéme riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek.. |
Odporúčaný študijný plán | Sprievodca štúdiom |
Jazyk výučby | slovenský |
Bakalársky študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | externá |
Dĺžka štúdia | 4 roky |
Garant | prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD. |
Získaný titul | bakalár (Bc.) |
Nadväzujúce programy | magisterský študijný Manažment vzdelávania a verejnej správy |
Pracovisko | Katedra pedagogiky |
Charakteristika programu |
Absolventi ovládajú základy teórie a praxe manažovania výchovy a vzdelávania. Vedia aplikovať základné poznatky psychologickej, sociologickej, ekonomickej, právnej a manažérskej vedy pri riešení problémov výchovy a vzdelávania dospelých. Majú spôsobilosti manažovať a spoluorganizovať ďalšie vzdelávanie, využívať metódy výchovy a vzdelávania dospelých a ostatné nástroje andragogiky a manažmentu v profesijnom, celoživotnom vzdelávaní, kultúrno-osvetovej a sociálno-výchovnej práci. Disponujú vedomosťami a zručnosťami, ktoré im umožnia efektívne pôsobiť na nižších manažérskych pozíciách v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno-právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Poznajú podstatné fakty, pojmy a princípy zo základov teórie a praxe edukácie dospelých a majú schopnosť ich uplatniť v procese manažovania rôznych oblastí vzdelávania, škôl, školských zariadení a školstva. Vedia aplikovať základné teoretické pojmy z oblasti verejnej politiky a verejnej správy v kontexte politicko-administratívneho priestoru Európskej Únie. Poznajú a chápu priority a problémy verejnej politiky a verejnej správy. Vedia aplikovať poznatky z manažmentu vzdelávania pri tvorbe projektov a manažovaní edukačných podujatí. Vedia plánovať, organizovať a riadiť procesy a činnosti v jednotlivých subsystémoch verejnej správy. |
Uplatnenie absolventov | Študijný program umožňuje absolventom manažovať, organizovať a koordinovať práce pri zabezpečovaní procesu vzdelávania dospelých u zamestnávateľov s rozmanitou kvalifikačnou a profesijnou štruktúrou. Výkon nižších manažérskych pozícií v jednotlivých subsystémoch verejnej správy (štátna správa, samospráva, verejno- právne korporácie) na všetkých úrovniach (národnej, regionálnej a miestnej). Pozície manažérov nielen so zameraním na školstvo, rozvoj ľudských zdrojov, personalistiku či kontroling. Vykonávať manažérske pozície v systéme riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek. |
Odporúčaný študijný plán | Sprievodca štúdiom |
Jazyk výučby | slovenský |
Magisterský študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | externá |
Dĺžka štúdia | 3 roky |
Garant | prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Nadväzujúce programy | |
Pracovisko | Katedra pedagogiky |
Charakteristika programu |
Absolventi študijného programu dokážu analyzovať problémy andragogickej profesie, teórie a praxe s akcentom na manažment vzdelávania, resp. škôl, školských zariadení a školstva. Dokážu manažovať procesy profesijného, záujmového a informálneho vzdelávania dospelých so zámerom navrhnúť strategicko-koncepčné zmeny. Inovácie v edukácii dospelých implementovať do rôznych formátov vzdelávacích programov a ďalších oblastí národného hospodárstva. Poznajú koncept manažérskeho procesu rešpektujúc požiadavky systémov manažérstva kvality. Poznajú legislatívne zázemie procesu vzdelávania dospelých a verejnej správy. Sú schopní aplikovať získané teoretické vedomosti z oblasti verejnej správy pri tvorbe a posudzovaní návrhov strategických dokumentov, plánov, koncepcií a projektov v jednotlivých oblastiach verejnej správy a verejného sektora. Teoretické vedomosti dokážu využívať v oblasti manažovania verejnej správy na všetkých úrovniach. Vedia plánovať, organizovať a manažovať vzdelávanie vo verejnej správe a ďalších odvetviach národného hospodárstva. Aplikovať obsah manažérskych funkcií do procesu manažovania vzdelávania dospelých, škôl, školských zariadení a školstva. Aplikovať v praxi metodiku personálneho a projektového manažmentu, tiež kontrolingu rešpektujúc požiadavky na kvalitu vzdelávania. Efektívne využívať dostupné nástroje v rámci e- governmentu. |
Uplatnenie absolventov | Absolventi sú spôsobilí manažovať profesijné, celoživotné a záujmové vzdelávania dospelých, tiež vzdelávacie programy pre zamestnancov verejnej správy a ďalšie oblasti národného hospodárstva. Riadiť kultúrno-osvetové, sociálne inštitúcie a inštitúcie zabezpečujúce profesijné vzdelávanie. Vykonávať manažérske pozície na všetkých úrovniach riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek. Riadiť subjekty verejnej správy na miestnej, regionálnej i národnej úrovni. Manažovať rozvoj ľudských zdrojov, kontroling, personalistiku vo verejnej správe a v ďalších oblastiach národného hospodárstva. |
Odporúčaný študijný plán | Sprievodca štúdiom |
Jazyk výučby | slovenský |
Magisterský študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | denná |
Dĺžka štúdia | 2 roky |
Garant | prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Nadväzujúce programy | |
Pracovisko | Katedra pedagogiky |
Charakteristika programu |
Absolventi študijného programu dokážu analyzovať problémy andragogickej profesie, teórie a praxe s akcentom na manažment vzdelávania, resp. škôl, školských zariadení a školstva. Dokážu manažovať procesy profesijného, záujmového a informálneho vzdelávania dospelých so zámerom navrhnúť strategicko-koncepčné zmeny. Inovácie v edukácii dospelých implementovať do rôznych formátov vzdelávacích programov a ďalších oblastí národného hospodárstva. Poznajú koncept manažérskeho procesu rešpektujúc požiadavky systémov manažérstva kvality. Poznajú legislatívne zázemie procesu vzdelávania dospelých a verejnej správy. Sú schopní aplikovať získané teoretické vedomosti z oblasti verejnej správy pri tvorbe a posudzovaní návrhov strategických dokumentov, plánov, koncepcií a projektov v jednotlivých oblastiach verejnej správy a verejného sektora. Teoretické vedomosti dokážu využívať v oblasti manažovania verejnej správy na všetkých úrovniach. Vedia plánovať, organizovať a manažovať vzdelávanie vo verejnej správe a ďalších odvetviach národného hospodárstva. Aplikovať obsah manažérskych funkcií do procesu manažovania vzdelávania dospelých, škôl, školských zariadení a školstva. Aplikovať v praxi metodiku personálneho a projektového manažmentu, tiež kontrolingu rešpektujúc požiadavky na kvalitu vzdelávania. Efektívne využívať dostupné nástroje v rámci e- governmentu. |
Uplatnenie absolventov | Absolventi sú spôsobilí manažovať profesijné, celoživotné a záujmové vzdelávania dospelých, tiež vzdelávacie programy pre zamestnancov verejnej správy a ďalšie oblasti národného hospodárstva. Riadiť kultúrno-osvetové, sociálne inštitúcie a inštitúcie zabezpečujúce profesijné vzdelávanie. Vykonávať manažérske pozície na všetkých úrovniach riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek. Riadiť subjekty verejnej správy na miestnej, regionálnej i národnej úrovni. Manažovať rozvoj ľudských zdrojov, kontroling, personalistiku vo verejnej správe a v ďalších oblastiach národného hospodárstva. |
Odporúčaný študijný plán | Sprievodca štúdiom |
Jazyk výučby | slovenský |
Magisterský študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | denná |
Dĺžka štúdia | 2 roky |
Osoba zodpovedná za ŠP | doc. PhDr. Adriana Récka, PhD. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Nadväzujúce programy | - - - |
Pracovisko | Katedra výtvarnej tvorby a výchovy |
Charakteristika programu | Absolvent má kreatívny, samostatný tvorivý prejav prostredníctvom aplikácie poznatkov a vedomostí, kultivovaného výtvarného videnia a myslenia v súčinnosti s presahmi do jednotlivých médií, má praktické schopnosti pre riadenie interakčného procesu vo výtvarnej edukácii – didaktické, perceptuálne, výrazovo-komunikatívne a organizačné kompetencie, ovláda širokú škálu výtvarného prejavu a technických postupov od študijnej kresby po konceptuálny výtvarný jazyk, je schopný efektívnej komunikácie o problematike výtvarnej edukácie a interpretácie výtvarného umenia v širšom spoločenskom kontexte, je schopný individuálnej i tímovej práce pri riešení odborných projektov a problémov v oblasti predmetovej špecializácie – Výtvarnej edukácie. Absolvent je spôsobilý prezentovať vedomosti a zručnosti z obsahu výtvarnej výchovy v širokom spektre podmienok a foriem edukačného procesu, je schopný priestorovej komunikácie a prezentácie vlastnej tvorby, je spôsobilý kreatívne formovať a riadiť výtvarnú činnosť v interakčnom (edukačnom) procese a implementovať nové poznatky do didaktického procesu v školskej a mimoškolskej sfére pôsobnosti, je schopný efektívne využívať najnovšie didaktické poznatky a intermediálne techniky (PC, VHS, DVD, digitálny fotoaparát, atď.) a digitálne technológie. Absolvent získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu. |
Uplatnenie absolventov | Uplatnenie absolventov je reálne v rezorte školstva, ale aj v ďalších rezortoch so zameraním na vizuálnu kultúru, resp. v ďalších oblastiach predpokladajúcich teoretické poznatky i praktické výtvarné zručnosti s pedagogickou spôsobilosťou. Absolvent môže nadobudnuté kompetencie uplatniť vo svojej činnosti kvalifikovaného učiteľa výtvarnej výchovy, resp. príbuzných predmetov pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie, resp. záujmového vzdelávania, ako metodik pre výučbu výtvarnej výchovy, ako animátor voľného času v rekreačných zariadeniach i v kultúrnych inštitúciách, ako špeciálny pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania. Môže sa tiež uplatniť ako samostatný tvorivý pracovník s teoretickými poznatkami a praktickými výtvarnými zručnosťami v oblasti klasických disciplín i digitálnych foriem vizuálnej kultúry. Konkretizácia pracovných pozícií závisí od aktuálnej rezortnej legislatívy. |
Odporúčaný študijný plán | AIS |
Jazyk výučby | slovenský |
Bakalársky študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | denná |
Dĺžka štúdia | 3 roky |
Osoba zodpovedná za ŠP | doc. PhDr. Adriana Récka, PhD. |
Získaný titul | bakalár (Bc.) |
Nadväzujúce programy | magisterský študijný program výtvarná edukácia |
Pracovisko | Katedra výtvarnej tvorby a výchovy |
Charakteristika programu | Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná základné psychologické podmienky výchovy a vzdelávania, pozná a vie aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií. Je schopný sledovať nové poznatky v rýchlo sa rozvíjajúcich disciplínach svojho odboru a príbuzných odboroch. Na základe teoretických poznatkov je spôsobilý orientovať sa v teórii a dejinách výtvarnej kultúry a tvorivo reagovať na aktuálne tendencie výtvarnej tvorby a výtvarnej edukácie. Taktiež pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení.
Absolvent má praktické zručnosti a tvorivé schopnosti v disciplínach kresba - maľba, modelovanie, grafika, textil, grafický dizajn, fotografia, video a intermediálna tvorba, zvláda základné formy výtvarného prejavu a technických postupov od študijnej kresby po konceptuálny výtvarný jazyk, je schopný priestorovej komunikácie a prezentácie vlastnej tvorby, je schopný prezentovať vedomosti a zručnosti z obsahu výtvarnej výchovy v širokom spektre podmienok a foriem edukačného procesu, disponuje vedomosťami o klasických i netradičných výtvarných technikách a metodikách výtvarnej výchovy, je schopný efektívne využívať najnovšie didaktické poznatky a intermediálne techniky (PC, VHS, DVD, digitálny fotoaparát, atď.) a digitálne technológie. |
Uplatnenie absolventov | Uplatnenie absolventov je reálne v rezorte školstva, ale aj v ďalších rezortoch so zameraním na vizuálnu kultúru, resp. v ďalších oblastiach predpokladajúcich teoretické poznatky i praktické výtvarné zručnosti. Absolvent môže nadobudnuté kompetencie uplatniť vo svojej praktickej činnosti učiteľa v základných umeleckých školách, alebo ako pomocný učiteľ výtvarnej výchovy, resp. výtvarného umenia, alebo ako asistent učiteľa pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie, resp. záujmového vzdelávania, ako animátor (lektor) voľného času v záujmových i kultúrnych inštitúciách, ako pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania, ako samostatný tvorivý pracovník s teoretickými poznatkami a praktickými výtvarnými zručnosťami v oblasti klasických disciplín i digitálnych foriem vizuálnej kultúry. Konkretizácia pracovných pozícií závisí od aktuálnej rezortnej legislatívy. |
Odporúčaný študijný plán | AIS |
Jazyk výučby | slovenský |
Bakalársky študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | denná |
Dĺžka štúdia | 2 roky |
Garant | prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Nadväzujúce programy | - |
Pracovisko | Katedra pedagogiky |
Charakteristika programu | Absolvent študijného programu je schopný vykonávať odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej prevencie, diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva a intervencie u detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo rizikovým vývinom v oblasti učenia a správania. Dokáže poskytovať špeciálnopedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom detí alebo žiakov a pedagogickým zamestnancom škôl. Je schopný pracovať v odbornom tíme a podieľať sa na komplexnej starostlivosti a rehabilitácie o jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením. V spolupráci s MŠ, ZŠ, komunitnými a poradenskými centrami dokáže realizovať a vyhodnocovať depistážne, screeningové vyšetrenia u detí predškolského veku a následne vypracovať odporúčania k zabezpečovaniu komplexných stimulačných programov. Absolvent pozná a dokáže aplikovať špeciálnopedagogické diagnostické a intervenčné poradenské programy najmä v inkluzívnych podmienkach školského systému. Absolvent dokáže uplatňovať svoje zručnosti a kompetencie aj v podmienkach zariadení sociálnych služieb a poradenských zariadeniach poskytujúce včasnú intervenciu a starostlivosť. Absolvent pozná organizačné zázemie príslušných škôl, špeciálnych výchovných zariadení, školských poradenských centier, špeciálnych výchovných inštitúcií a |
Uplatnenie absolventov | Ďalej sa môže uplatniť ako špeciálny pedagóg - vychovávateľ vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, a to v oblasti neformálnej edukácie. Absolvent môže byť riadiacim pracovníkom výchovno-vzdelávacích školských zariadení, pedagóg – odborník vo sfére štátnej správy, pedagóg – odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu (Metodické centrá, Štátny pedagogický ústav, Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie a pod.). |
Odporúčaný študijný plán | AIS |
Jazyk výučby | slovenský |
Bakalársky študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | externá |
Dĺžka štúdia | 3 roky |
Garant | Prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD. |
Získaný titul | Magister (Mgr.) |
Nadväzujúce programy | - |
Pracovisko | Katedra pedagogiky |
Charakteristika programu |
Absolvent študijného programu je schopný vykonávať odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej prevencie, diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva a intervencie u detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo rizikovým vývinom v oblasti učenia a správania. Dokáže poskytovať špeciálnopedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom detí alebo žiakov a pedagogickým zamestnancom škôl. Je schopný pracovať v odbornom tíme a podieľať sa na komplexnej starostlivosti a rehabilitácie o jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením. V spolupráci s MŠ, ZŠ, komunitnými a poradenskými centrami dokáže realizovať a vyhodnocovať depistážne, screeningové vyšetrenia u detí predškolského veku a následne vypracovať odporúčania k zabezpečovaniu komplexných stimulačných programov. |
Uplatnenie absolventov | Ďalej sa môže uplatniť ako špeciálny pedagóg - vychovávateľ vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, a to v oblasti neformálnej edukácie. Absolvent môže byť riadiacim pracovníkom výchovno-vzdelávacích školských zariadení, pedagóg – odborník vo sfére štátnej správy, pedagóg – odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu (Metodické centrá, Štátny pedagogický ústav, Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie a pod.). |
Odporúčaný študijný plán | AIS |
Jazyk výučby | slovenský |
Magisterský študijný program | |
Študijný odbor | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Forma štúdia | externá |
Dĺžka štúdia | 3 roky |
Garant | prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc. |
Získaný titul | magister (Mgr.) |
Nadväzujúce programy | doktorandský študijný program Pedagogika |
Pracovisko | Katedra pedagogiky |
Charakteristika programu | Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná pedagogické, psychologické, biologické, filozofické a sociologické podmienky výchovy. Pozná a dokáže aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií a v záujmovom vzdelávaní detí a mládeže. Dokáže sa vlastnou výskumnou činnosťou podieľať na rozvíjaní pedagogického výskumu z tejto oblasti. Absolvent pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení, inštitúcií a organizácií a je schopný pristúpiť k evaluácii kvality a riadenia týchto inštitúcií, je schopný sledovať nové poznatky z oblasti odborno-pedagogickej aj výskumnej sféry, a tak reagovať pružne na rozvíjajúce sa disciplíny svojho odboru aj príbuzných odborov. Ako vychovávateľ a pedagóg voľného času detailne ovláda problematiku výchovy detí a mládeže a súčasne dokáže adekvátne pristupovať k riešeniu problémov, ktoré vyplývajú z edukačnej reality, dokáže zostaviť individuálne výchovné programy rešpektujúce špecifické výchovné postupy. Ako pedagóg – odborný pracovník vo sfére štátnej správy – ovláda školskú legislatívu a základy menežmentu školských zariadení. Je zorientovaný v rezorte fungovania mimovládnych organizácií. Ako pedagóg - odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu – dokáže projektovať, realizovať a vyhodnotiť pedagogický výskum a navrhnúť implementáciu výsledkov výskumu do edukačnej praxe. Ako výchovný poradca je zorientovaný v problematike poradenstva a kompetentný poskytnúť konzultácie rodičom a učiteľom, tiež z oblastí vyplývajúcich z vývinových špecifík detí a mládeže. |
Uplatnenie absolventov | Absolvent je kvalifikovaný pre výkon profesie vychovávateľa vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach a v organizáciách a inštitúciách (kultúrno-osvetové inštitúcie, neziskové organizácie) zameraných na záujmové neformálne vzdelávanie detí a mládeže. Absolvent sa môže uplatniť ako vychovávateľ, pedagóg voľného času, alebo animátor vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou v oblasti neformálnej edukácie. Absolvent môže byť riadiacim pracovníkom výchovno-vzdelávacích školských zariadení, pedagóg – odborník vo sfére štátnej správy, pedagóg – odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu, výchovný poradca, sociálny pedagóg/vychovávateľ v sociálno-edukačných zariadeniach. |
Odporúčaný študijný plán | Sprievodca štúdiom |
Jazyk výučby | slovenský |