»Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Didaktika anglického jazyka a literatúry
Pracovisko Katedra anglického jazyka a kultúry
Charakteristika programu Absolvent  má hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej (vedeckej) činnosti, a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky.
Absolvent má hlboké teoretické vedomosti o súčasných modeloch kognitívnej socializácie a vzdelávania človeka, na základe čoho samostatne projektuje a realizuje výučbu anglického jazyka na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania a tiež na úrovni elementárneho a predškolského vzdelávania, dokáže adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, je schopný účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov, analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania a vie efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity. Absolvent ovláda tvorbu metodických textov so širšou aplikovateľnosťou, e-learning a právne, ekonomické a etické aspekty práce vo svojej oblasti.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcim jeho špecializácii. Absolvent je spôsobilý vykonávať profesie ako napríklad:  učiteľ anglického jazyka na úrovni elementárneho vzdelávania, učiteľ anglického jazyka na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, lektor anglického jazyka v centrách voľného času a iných mimoškolských zariadeniach, lektor anglického jazyka v inštitúciách vzdelávania dospelých, metodik pre výučbu anglického jazyka predmetových skupín, špecializovaný pracovník štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania pre všetky stupne a typy škôl.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský / anglický

»Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia podľa zákona (2 roky)
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Didaktika anglického jazyka a literatúry
Pracovisko Katedra anglického jazyka a kultúry
Charakteristika programu Absolvent  má hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej (vedeckej) činnosti, a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky.
Absolvent má hlboké teoretické vedomosti o súčasných modeloch kognitívnej socializácie a vzdelávania človeka, na základe čoho samostatne projektuje a realizuje výučbu anglického jazyka na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania a tiež na úrovni elementárneho a predškolského vzdelávania, dokáže adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, je schopný účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov, analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania a vie efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity. Absolvent ovláda tvorbu metodických textov so širšou aplikovateľnosťou, e-learning a právne, ekonomické a etické aspekty práce vo svojej oblasti.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcim jeho špecializácii. Absolvent je spôsobilý vykonávať profesie ako napríklad:  učiteľ anglického jazyka na úrovni elementárneho vzdelávania, učiteľ anglického jazyka na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, lektor anglického jazyka v centrách voľného času a iných mimoškolských zariadeniach, lektor anglického jazyka v inštitúciách vzdelávania dospelých, metodik pre výučbu anglického jazyka predmetových skupín, špecializovaný pracovník štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania pre všetky stupne a typy škôl.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský / anglický

»Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii)

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii)
Pracovisko Katedra anglického jazyka a kultúry
Charakteristika programu Absolvent pozná a chápe koncept socializačného a výchovného procesu v širších sociálno vedných súvislostiach,  ovláda psychologickú interpretáciu vývinu a výchovy detí, pozná princípy tvorby a projektovania pedagogického prostredia pre deti príslušných vekových kategórií, pozná aktuálnu školskú legislatívu a v jej zmysle realizuje edukačnú činnosť. Absolvent je spôsobilý metodicky spracovať konkrétne pedagogické programy, ako aj navrhovať a realizovať špecifické programy pre jednotlivé časti obsahu výchovy a vzdelávania.
Obsah štúdia je orientovaný tak, aby absolvent získal vedomosti a zručnosti v oblasti pedagogicko - psychologického a sociálneho aspektu edukácie v odborno - vednom a metodickom rozmere študovanej kombinácie predmetov a schopnosti reflexie teoretickej bázy do edukačnej reality.
Uplatnenie absolventov Absolvent štúdia programov učiteľského vzdelávania je schopný uplatniť sa ako asistent učiteľov na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania. Odborná a metodická profilácia je kvalifikáciou na edukačnú činnosť v inštitúciách a zariadeniach voľnočasovej edukácie.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský / anglický

»Učiteľstvo hudobného umenia

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PhDr. Pavol Smolík, ArtD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Učiteľstvo hudobného umenia
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Absolvent štúdia ovláda podstatné pojmy z hudobno-teoretických a hudobno-historických disciplín  a nadobudol adekvátne hudobné  zručnosti v hre na zvolenom hudobnom nástroji/v speve, v dirigovaní a vedení speváckeho zboru.
Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná základné psychologické podmienky výchovy a vzdelávania, má všeobecný teoretický rozhľad a súčasne chápe širšie súvislosti umeleckého vzdelávania a výchovy, pozná a vie aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií. Taktiež pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení. Je schopný sledovať nové poznatky v rozvíjajúcich sa disciplínach svojho odboru a príbuzných odboroch.
Uplatnenie absolventov Absolvent študijného programu je spôsobilý vykonávať profesiu pomocného učiteľa, resp. asistenta učiteľa na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania. Odborná a metodická profilácia je kvalifikáciou na edukačnú činnosť v inštitúciách a zariadeniach voľnočasovej edukácie. Je spôsobilý vykonávať profesiu vedúceho detských hudobných súborov, asistenta zbormajstra, prípadne korepetítora, animátora (lektora voľného času) v Centrách voľného času, školských kluboch a pod., pracovníka štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Učiteľstvo hudobného umenia

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PhDr. Pavol Smolík, ArtD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Pedagogika hudobného a  hudobno-dramatického umenia
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Študijný program je zameraný na rozvoj hudobných schopností a zručností v hre na hudobnom nástroji/v speve a na pedagogickú aplikáciu nadobudnutých vedomostí a schopností na základných umeleckých školách a v centrách voľného času.
Absolvent  má hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej (vedeckej) činnosti, a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Má hlboké vedomosti o metodicko-didaktických a psychologických aspektoch vyučovania hry na hudobnom nástroji/v speve z hľadiska hudobného vývoja dieťaťa, má hlboké vedomosti o historických, filozofických a spoločenských  kontextoch hudby, nadobudol dokonalejšie zručnosti v hre na hudobnom nástroji/v speve, samostatne projektuje a realizuje výučbu príslušných predmetov na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania, okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu, je schopný kreatívne formovať vlastnú riadiacu činnosť vo výchovnom procese a implementovať nové poznatky do didaktického procesu v školskej a mimoškolskej sfére pôsobnosti.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý vykonávať profesiu učiteľa základných umeleckých škôl v zvolenej predmetovej špecializácii (hra na zvolenom hudobnom nástroji a v speve, ISCED 0B, 1B, 2B), učiteľa hudobnej výchovy na základných školách (primárne i nižšie sekundárne vzdelávanie, ISCED1, ISCED2), ako aj  v predškolských zariadeniach (predprimárne vzdelávanie, ISCED0), učiteľa hudobno-teoretických predmetov a zborového spevu na gymnáziách a stredných odborných školách (ISCED 3A oblasť Umenie a kultúra), vedúceho detských hudobných súborov a speváckych zborov, zbormajstra, prípadne korepetítora, animátora (lektora voľného času) v Centrách voľného času, školských kluboch a pod.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Učiteľstvo hudobného umenia (v kombinácii)

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PhDr. Pavol Smolík, ArtD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Učiteľstvo hudobného umenia (v kombinácii)
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Absolvent pozná a chápe koncept socializačného a výchovného procesu v širších sociálno vedných súvislostiach,  ovláda psychologickú interpretáciu vývinu a výchovy detí, pozná princípy tvorby a projektovania pedagogického prostredia pre deti príslušných vekových kategórií, pozná aktuálnu školskú legislatívu a v jej zmysle realizuje edukačnú činnosť. Absolvent je spôsobilý metodicky spracovať konkrétne pedagogické programy, ako aj navrhovať a realizovať špecifické programy pre jednotlivé časti obsahu výchovy a vzdelávania.
Obsah štúdia je orientovaný tak, aby absolvent získal vedomosti a zručnosti v oblasti pedagogicko - psychologického a sociálneho aspektu edukácie v odborno - vednom a metodickom rozmere študovanej kombinácie predmetov a schopnosti reflexie teoretickej bázy do edukačnej reality.
Uplatnenie absolventov Absolvent štúdia programov učiteľského vzdelávania je schopný uplatniť sa ako asistent učiteľov na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania. Odborná a metodická profilácia je kvalifikáciou na edukačnú činnosť v inštitúciách a zariadeniach voľnočasovej edukácie.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Učiteľstvo hudobného umenia (v kombinácii)

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PhDr. Pavol Smolík, ArtD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Pedagogika hudobného a  hudobno-dramatického umenia
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Absolvent  má hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej (vedeckej) činnosti, a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky.
Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu. Má taktiež primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike svojich odborov.
Absolvent má hlboké teoretické vedomosti o súčasných modeloch kognitívnej socializácie a vzdelávania človeka, pozná obsah, metodológiu a epistemológiu disciplín svojej predmetovej špecializácie, teoretické i praktické súvislosti odborovej didaktiky s využitím moderných komunikačných technológií v predmetoch špecializácie, na základe čoho samostatne projektuje a realizuje výučbu príslušných predmetov na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania, dokáže adaptovať vzdelávacie programy v príslušných disciplínach na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy, je schopný účelne podporovať rozvoj informačnej gramotnosti žiakov, analyzovať a posudzovať alternatívne programy sekundárneho vzdelávania a vie efektívne komunikovať pedagogické a odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity. Absolvent ovláda tvorbu metodických textov so širšou aplikovateľnosťou, e-learning a právne, ekonomické a etických aspekty práce vo svojej oblasti
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý byť učiteľom predmetov prislúchajúcim jeho špecializácii. Absolvent sa uplatní ako učiteľ príslušných predmetov na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania, ako metodik pre výučbu konkrétnych predmetov a predmetových skupín.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Učiteľstvo hudobno-dramatického umenia

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PhDr. Pavol Smolik, ArtD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Učiteľstvo hudobno-dramatického umenia
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Študijný program je zameraný na rozvoj hudobných, pohybových a hereckých schopností a zručností v javiskovej inscenačnej praxi a na pedagogickú aplikáciu nadobudnutých vedomostí a schopností na základných umeleckých školách a v centrách voľného času.
Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná základné psychologické podmienky výchovy a vzdelávania, má všeobecný teoretický rozhľad a súčasne chápe širšie súvislosti umeleckého vzdelávania a výchovy, pozná a vie aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií. Taktiež pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení. Je schopný sledovať nové poznatky v rozvíjajúcich sa disciplínach svojho odboru a príbuzných odboroch.
Uplatnenie absolventov Absolvent bakalárskeho stupňa je schopný vykonávať profesiu vedúceho detských hudobno-dramatických súborov, prípadne animátora (lektora voľného času) v centrách voľného času a školských kluboch či pracovníka štátnej a verejnej správy pre príslušnú oblasť. Absolvent študijného programu je spôsobilý vykonávať profesiu pomocného učiteľa, resp. asistenta učiteľa na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania. Odborná a metodická profilácia je kvalifikáciou na edukačnú činnosť v inštitúciách a zariadeniach voľnočasovej edukácie.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Učiteľstvo hudobno-dramatického umenia

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. PhDr. Pavol Smolik, ArtD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Pedagogika hudobného a  hudobno-dramatického umenia
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Študijný program je zameraný na rozvoj hudobných, pohybových a hereckých schopností a zručností v javiskovej inscenačnej praxi a na pedagogickú aplikáciu nadobudnutých vedomostí a schopností na základných, základných umeleckých školách, v školských kluboch a v centrách voľného času. Absolvent  má hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej (vedeckej) činnosti a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Absolvent má vedomosti o metodicko-didaktických a psychologických aspektoch vyučovania hudobno-dramatického umenia z hľadiska hudobného vývoja dieťaťa,  o historických, filozofických a spoločenských  kontextoch hudby, je schopný interpretovať špecifiká vývoja divadelného umenia v kontexte iných umení v príslušných obdobiach,  je schopný analytického pohľadu na dramatický text a hudbu v hudobno-dramatickom diele. Absolvent je schopný  vytvoriť dramaturgiu, réžiu, choreografiu, výtvarné riešenie hudobnodramatického projektu, herecky, spevácky a tanečne interpretovať postavu v hudobno-dramatickom projekte, je schopný kreatívne formovať vlastnú riadiacu činnosť vo výchovnom procese a implementovať nové poznatky do didaktického procesu v školskej a mimoškolskej sfére pôsobnosti.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý vykonávať profesiu:
- učiteľa základných umeleckých škôl v zvolenej predmetovej špecializácii (ISCED 0B, 1B, 2B),
- učiteľa hudobnej výchovy na základných školách (nižšie sekundárne vzdelávanie ISCED1, ISCED2),
- učiteľa hudobno-teoretických predmetov na gymnáziách a stredných odborných školách (ISCED 3A oblasť Umenie a kultúra),
- vedúceho detských hudobno-dramatických súborov,
- animátora (lektora voľného času) v Centrách voľného času, školských kluboch a pod.
Absolvent študijného programu je spôsobilý vykonávať prácu aj v štátnej správe, v kultúrnych a osvetových inštitúciách, v médiách (rozhlas, televízia, tlač), v odbornej umeleckej publicistike, produkcii a manažmente.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii)

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii)
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent pozná a chápe koncept socializačného a výchovného procesu v širších sociálno vedných súvislostiach,  ovláda psychologickú interpretáciu vývinu a výchovy detí, pozná princípy tvorby a projektovania pedagogického prostredia pre deti príslušných vekových kategórií, pozná aktuálnu školskú legislatívu a v jej zmysle realizuje edukačnú činnosť. Absolvent je spôsobilý metodicky spracovať konkrétne pedagogické programy, ako aj navrhovať a realizovať špecifické programy pre jednotlivé časti obsahu výchovy a vzdelávania.
Obsah štúdia je orientovaný tak, aby absolvent získal vedomosti a zručnosti v oblasti pedagogicko - psychologického a sociálneho aspektu edukácie v odborno - vednom a metodickom rozmere študovanej kombinácie predmetov a schopnosti reflexie teoretickej bázy do edukačnej reality.
Uplatnenie absolventov Absolvent štúdia programov učiteľského vzdelávania je schopný uplatniť sa ako asistent učiteľov na nižšom a vyššom stupni sekundárneho vzdelávania. Odborná a metodická profilácia je kvalifikáciou na edukačnú činnosť v inštitúciách a zariadeniach voľnočasovej edukácie.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský