»Manažment vzdelávania a verejnej správy

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu

 Absolventi študijného  programu dokážu analyzovať problémy andragogickej profesie, teórie a praxe s akcentom na manažment vzdelávania, resp. škôl, školských zariadení a školstva. Dokážu  manažovať procesy profesijného, záujmového a informálneho vzdelávania dospelých so zámerom navrhnúť strategicko-koncepčné zmeny. Inovácie v edukácii dospelých implementovať do rôznych formátov vzdelávacích programov a ďalších oblastí národného hospodárstva. Poznajú koncept manažérskeho procesu rešpektujúc požiadavky systémov manažérstva kvality. Poznajú legislatívne zázemie procesu vzdelávania dospelých a verejnej správy. Sú schopní aplikovať získané teoretické vedomosti z oblasti verejnej správy pri tvorbe a posudzovaní návrhov strategických dokumentov, plánov, koncepcií a projektov v jednotlivých oblastiach verejnej správy a verejného sektora. Teoretické vedomosti dokážu využívať v oblasti manažovania verejnej správy na všetkých úrovniach. Vedia plánovať, organizovať a manažovať vzdelávanie vo verejnej správe a ďalších odvetviach národného hospodárstva. Aplikovať obsah manažérskych funkcií do procesu manažovania vzdelávania dospelých, škôl, školských zariadení a školstva. Aplikovať v praxi  metodiku personálneho a projektového manažmentu, tiež kontrolingu rešpektujúc požiadavky na kvalitu vzdelávania. Efektívne využívať dostupné nástroje v rámci e- governmentu.

Uplatnenie absolventov  Absolventi sú spôsobilí manažovať profesijné, celoživotné a záujmové vzdelávania dospelých, tiež vzdelávacie programy pre zamestnancov verejnej správy a ďalšie oblasti národného hospodárstva. Riadiť kultúrno-osvetové, sociálne inštitúcie a inštitúcie zabezpečujúce profesijné  vzdelávanie. Vykonávať manažérske pozície na všetkých úrovniach riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek. Riadiť subjekty verejnej správy na miestnej, regionálnej i národnej úrovni. Manažovať rozvoj ľudských  zdrojov, kontroling, personalistiku vo  verejnej správe a v ďalších oblastiach národného hospodárstva.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Manažment vzdelávania a verejnej správy

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. PaedDr. Mária Pisoňová PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu

Absolventi študijného  programu dokážu analyzovať problémy andragogickej profesie, teórie a praxe s akcentom na manažment vzdelávania, resp. škôl, školských zariadení a školstva. Dokážu  manažovať procesy profesijného, záujmového a informálneho vzdelávania dospelých so zámerom navrhnúť strategicko-koncepčné zmeny. Inovácie v edukácii dospelých implementovať do rôznych formátov vzdelávacích programov a ďalších oblastí národného hospodárstva. Poznajú koncept manažérskeho procesu rešpektujúc požiadavky systémov manažérstva kvality. Poznajú legislatívne zázemie procesu vzdelávania dospelých a verejnej správy. Sú schopní aplikovať získané teoretické vedomosti z oblasti verejnej správy pri tvorbe a posudzovaní návrhov strategických dokumentov, plánov, koncepcií a projektov v jednotlivých oblastiach verejnej správy a verejného sektora. Teoretické vedomosti dokážu využívať v oblasti manažovania verejnej správy na všetkých úrovniach. Vedia plánovať, organizovať a manažovať vzdelávanie vo verejnej správe a ďalších odvetviach národného hospodárstva. Aplikovať obsah manažérskych funkcií do procesu manažovania vzdelávania dospelých, škôl, školských zariadení a školstva. Aplikovať v praxi  metodiku personálneho a projektového manažmentu, tiež kontrolingu rešpektujúc požiadavky na kvalitu vzdelávania. Efektívne využívať dostupné nástroje v rámci e- governmentu.

Uplatnenie absolventov  Absolventi sú spôsobilí manažovať profesijné, celoživotné a záujmové vzdelávania dospelých, tiež vzdelávacie programy pre zamestnancov verejnej správy a ďalšie oblasti národného hospodárstva. Riadiť kultúrno-osvetové, sociálne inštitúcie a inštitúcie zabezpečujúce profesijné  vzdelávanie. Vykonávať manažérske pozície na všetkých úrovniach riadenia školstva, pozíciu riaditeľa, vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca s podmienkou súladu s aktuálne platným znením zákona o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, zákona o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a vykonávacích vyhlášok, a to na základe splnenia kvalifikačných požiadaviek. Riadiť subjekty verejnej správy na miestnej, regionálnej i národnej úrovni. Manažovať rozvoj ľudských  zdrojov, kontroling, personalistiku vo  verejnej správe a v ďalších oblastiach národného hospodárstva.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Výtvarná edukácia

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Osoba zodpovedná za ŠP doc. PhDr. Adriana Récka, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   - - -
Pracovisko Katedra výtvarnej tvorby a výchovy
Charakteristika programu Absolvent má kreatívny, samostatný tvorivý prejav prostredníctvom aplikácie poznatkov a vedomostí, kultivovaného výtvarného videnia a myslenia v súčinnosti s presahmi do jednotlivých médií, má praktické schopnosti pre riadenie interakčného procesu vo výtvarnej edukácii – didaktické, perceptuálne, výrazovo-komunikatívne a organizačné kompetencie, ovláda širokú škálu výtvarného prejavu a technických postupov od študijnej kresby po konceptuálny výtvarný jazyk, je schopný efektívnej komunikácie o problematike výtvarnej edukácie a interpretácie výtvarného umenia v širšom spoločenskom kontexte, je schopný individuálnej i tímovej práce pri riešení odborných projektov a problémov v oblasti predmetovej špecializácie – Výtvarnej edukácie. Absolvent je spôsobilý prezentovať vedomosti a zručnosti z obsahu výtvarnej výchovy v širokom spektre podmienok a foriem edukačného procesu, je schopný priestorovej komunikácie a prezentácie vlastnej tvorby, je spôsobilý kreatívne formovať a riadiť výtvarnú činnosť v interakčnom (edukačnom) procese a implementovať nové poznatky do didaktického procesu v školskej a mimoškolskej sfére pôsobnosti, je  schopný efektívne využívať najnovšie didaktické poznatky a intermediálne techniky (PC, VHS, DVD, digitálny fotoaparát, atď.) a digitálne technológie. Absolvent získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu.
Uplatnenie absolventov Uplatnenie absolventov je reálne v rezorte školstva, ale aj v ďalších rezortoch so zameraním na vizuálnu kultúru, resp. v ďalších oblastiach predpokladajúcich  teoretické poznatky i praktické výtvarné zručnosti s pedagogickou spôsobilosťou. Absolvent môže nadobudnuté kompetencie uplatniť vo svojej činnosti kvalifikovaného učiteľa výtvarnej výchovy, resp. príbuzných predmetov pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie, resp. záujmového vzdelávania, ako metodik pre výučbu výtvarnej výchovy, ako animátor voľného času v rekreačných zariadeniach i v kultúrnych inštitúciách, ako špeciálny pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania. Môže sa tiež uplatniť ako samostatný tvorivý pracovník s teoretickými poznatkami  a praktickými výtvarnými zručnosťami v oblasti klasických disciplín i digitálnych foriem vizuálnej kultúry. Konkretizácia pracovných pozícií závisí od aktuálnej rezortnej legislatívy.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Výtvarná edukácia

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP doc. PhDr. Adriana Récka, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program výtvarná edukácia
Pracovisko Katedra výtvarnej tvorby a výchovy
Charakteristika programu  Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná základné psychologické podmienky výchovy a vzdelávania, pozná a vie aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií. Je schopný sledovať nové poznatky v rýchlo sa rozvíjajúcich disciplínach svojho odboru a príbuzných odboroch. Na základe teoretických poznatkov je spôsobilý orientovať sa v teórii a dejinách výtvarnej kultúry a tvorivo reagovať na aktuálne tendencie výtvarnej tvorby a výtvarnej edukácie. Taktiež pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení. 

Absolvent má praktické zručnosti a tvorivé schopnosti v disciplínach kresba - maľba, modelovanie, grafika, textil, grafický dizajn, fotografia, video a intermediálna tvorba, zvláda základné formy výtvarného prejavu a technických postupov od študijnej kresby po konceptuálny výtvarný jazyk, je schopný priestorovej komunikácie a prezentácie vlastnej tvorby, je schopný prezentovať vedomosti a zručnosti z obsahu výtvarnej výchovy v širokom spektre podmienok a foriem edukačného procesu, disponuje vedomosťami o klasických i netradičných výtvarných technikách a metodikách výtvarnej výchovy, je schopný efektívne využívať najnovšie didaktické poznatky a intermediálne techniky (PC, VHS, DVD, digitálny fotoaparát, atď.) a digitálne technológie.

Uplatnenie absolventov  Uplatnenie absolventov je reálne v rezorte školstva, ale aj v ďalších rezortoch so zameraním na vizuálnu kultúru, resp. v ďalších oblastiach predpokladajúcich  teoretické poznatky i praktické výtvarné zručnosti. Absolvent môže nadobudnuté kompetencie uplatniť vo svojej praktickej činnosti učiteľa v základných umeleckých školách, alebo ako pomocný učiteľ výtvarnej výchovy, resp. výtvarného umenia, alebo ako asistent učiteľa pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie, resp. záujmového vzdelávania, ako animátor (lektor) voľného času v záujmových i kultúrnych inštitúciách, ako pracovník verejnej a štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania, ako samostatný tvorivý pracovník s teoretickými poznatkami  a praktickými výtvarnými zručnosťami v oblasti klasických disciplín i digitálnych foriem vizuálnej kultúry.  Konkretizácia pracovných pozícií závisí od aktuálnej rezortnej legislatívy.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Špecialna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia-poradenstvo

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof.  PaedDr. Jana Duchovičová, PhD.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   -
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu  Absolvent študijného programu je schopný vykonávať odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej prevencie, diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva a intervencie u detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo rizikovým vývinom v oblasti učenia a správania. Dokáže poskytovať špeciálnopedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom detí alebo žiakov a pedagogickým zamestnancom škôl. Je schopný pracovať v odbornom tíme a podieľať sa na komplexnej starostlivosti a rehabilitácie o jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením. V spolupráci s MŠ, ZŠ, komunitnými a poradenskými centrami dokáže realizovať a vyhodnocovať depistážne, screeningové vyšetrenia u detí predškolského veku a následne vypracovať odporúčania k zabezpečovaniu komplexných stimulačných programov. 
Absolvent pozná a dokáže aplikovať špeciálnopedagogické diagnostické a intervenčné poradenské programy najmä v inkluzívnych podmienkach školského systému. Absolvent dokáže uplatňovať svoje zručnosti a kompetencie aj v podmienkach zariadení sociálnych služieb a poradenských zariadeniach poskytujúce včasnú intervenciu a starostlivosť. 
Absolvent pozná organizačné zázemie príslušných škôl, špeciálnych výchovných zariadení, školských poradenských centier, špeciálnych výchovných inštitúcií a
Uplatnenie absolventov Ďalej sa môže uplatniť ako špeciálny pedagóg - vychovávateľ vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, a to v oblasti neformálnej edukácie. Absolvent môže byť riadiacim pracovníkom výchovno-vzdelávacích školských zariadení, pedagóg – odborník vo sfére štátnej správy, pedagóg – odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu (Metodické centrá, Štátny pedagogický ústav, Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie a pod.).
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Špeciálna pedagogika a pedagogika osôb s poruchami učenia-poradenstvo

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant Prof.  PaedDr. Jana Duchovičová, PhD.
Získaný titul Magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   -
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu

Absolvent študijného programu je schopný vykonávať odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej prevencie, diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva a intervencie u detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo rizikovým vývinom v oblasti učenia a správania. Dokáže poskytovať špeciálnopedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom detí alebo žiakov a pedagogickým zamestnancom škôl. Je schopný pracovať v odbornom tíme a podieľať sa na komplexnej starostlivosti a rehabilitácie o jednotlivcov so zdravotným znevýhodnením. V spolupráci s MŠ, ZŠ, komunitnými a poradenskými centrami dokáže realizovať a vyhodnocovať depistážne, screeningové vyšetrenia u detí predškolského veku a následne vypracovať odporúčania k zabezpečovaniu komplexných stimulačných programov.
Absolvent pozná a dokáže aplikovať špeciálnopedagogické diagnostické a intervenčné poradenské programy najmä v inkluzívnych podmienkach školského systému. Absolvent dokáže uplatňovať svoje zručnosti a kompetencie aj v podmienkach zariadení sociálnych služieb a poradenských zariadeniach poskytujúce včasnú intervenciu a starostlivosť.
Absolvent pozná organizačné zázemie príslušných škôl, špeciálnych výchovných zariadení, školských poradenských centier, špeciálnych výchovných inštitúcií a organizácií a je schopný pristúpiť k evalvácii kvality a riadenia týchto inštitúcií. 

Uplatnenie absolventov Ďalej sa môže uplatniť ako špeciálny pedagóg - vychovávateľ vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, a to v oblasti neformálnej edukácie. Absolvent môže byť riadiacim pracovníkom výchovno-vzdelávacích školských zariadení, pedagóg – odborník vo sfére štátnej správy, pedagóg – odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu (Metodické centrá, Štátny pedagogický ústav, Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie a pod.).
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Pedagogika a vychovávateľstvo

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Pedagogika
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná pedagogické, psychologické, biologické, filozofické a sociologické podmienky výchovy. Pozná  a dokáže aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií a v záujmovom vzdelávaní detí a mládeže. Dokáže sa vlastnou výskumnou činnosťou podieľať na rozvíjaní pedagogického výskumu z tejto oblasti. Absolvent pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení, inštitúcií a organizácií a je schopný pristúpiť k evaluácii kvality a riadenia týchto inštitúcií, je schopný sledovať nové poznatky z oblasti odborno-pedagogickej aj výskumnej sféry, a tak reagovať pružne na rozvíjajúce sa disciplíny svojho odboru aj príbuzných odborov.
Ako vychovávateľ a pedagóg voľného času detailne ovláda problematiku výchovy detí a mládeže a súčasne dokáže adekvátne pristupovať k riešeniu problémov, ktoré vyplývajú z edukačnej reality, dokáže zostaviť individuálne výchovné programy rešpektujúce špecifické výchovné postupy. Ako pedagóg – odborný pracovník vo sfére štátnej správy – ovláda školskú legislatívu a základy menežmentu školských zariadení. Je zorientovaný v rezorte fungovania mimovládnych organizácií. Ako pedagóg - odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu – dokáže projektovať, realizovať a vyhodnotiť pedagogický výskum a navrhnúť implementáciu výsledkov výskumu do edukačnej praxe. Ako výchovný poradca je zorientovaný v problematike poradenstva a kompetentný poskytnúť konzultácie rodičom a učiteľom, tiež z oblastí vyplývajúcich z vývinových špecifík detí a mládeže.
Uplatnenie absolventov Absolvent je kvalifikovaný pre výkon profesie vychovávateľa vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach a v organizáciách a inštitúciách (kultúrno-osvetové inštitúcie, neziskové organizácie) zameraných na záujmové neformálne vzdelávanie detí a mládeže.
Absolvent sa môže uplatniť ako vychovávateľ, pedagóg voľného času, alebo animátor vo výchovno-vzdelávacích  školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou v oblasti neformálnej edukácie. Absolvent môže byť riadiacim pracovníkom výchovno-vzdelávacích školských zariadení, pedagóg – odborník vo sfére štátnej správy, pedagóg – odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu, výchovný poradca, sociálny pedagóg/vychovávateľ v sociálno-edukačných zariadeniach.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Pedagogika hudobného a hudobno-dramatického umenia

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PhDr. Eva Szórádová, CSc.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Absolvent nadobudol kompetencie pre vedeckú prácu v oblasti vymedzenej programom Pedagogika hudobného a hudobno-dramatického umenia; je schopný organizovať a viesť edukačný proces a metodicky usmerňovať realizáciu nových poznatkov v hudobno-vzdelávacej praxi, podieľať sa na riadiacej činnosti v oblasti hudobnej kultúry a osvetovej praxi, prezentovať trendy slovenskej hudobnej a umeleckej výchovy na Slovensku a v zahraničí a podieľať sa na riešení otázok organizácie hudobného školstva. Absolvent je pripravený na samostatnú tvorivú vedecko-výskumnú, pedagogickú a metodickú prácu  interdisciplinárneho charakteru. Disponuje prehĺbenými znalosťami v hudobno-pedagogickej, hudobno-sociologickej a hudobno-psychologickej oblasti, s dôrazom na hudobnú tvorbu, interpretáciu a recepciu hudby. Je spôsobilý samostatne a zodpovedne viesť hudobné vzdelávanie a hudobno-vzdelávacie kurzy zamerané na didaktiku hudobného a hudobno-dramatického umenia pre rôzne cieľové skupiny, vrátane kurzov ďalšieho vzdelávania. Je spôsobilý viesť výchovno-vzdelávacie aktivity rôzneho charakteru, ako sú prednášky, semináre, cvičenia, pedagogickú prax pre študentov učiteľstva na vysokých školách. Samostatne vie identifikovať, analyzovať a riešiť náročné odborovo-didaktické problémy empirického a konceptuálneho charakteru.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý pôsobiť vo vedeckých ústavoch, na vysokých školách, vzdelávacích a výskumných pracoviskách, metodických centrách, pedagogických ústavoch, umeleckých inštitúciách, v riadiacej činnosti kultúrnych a osvetových stredísk a na rôznych oddeleniach a úrovniach v oblasti hudobnej kultúry.
Absolvent sa môže uplatniť ako vysokoškolský učiteľ odborovej didaktiky, resp. predmetu súvisiaceho s odborom učiteľstvo hudobného a hudobno-dramatického umenia; ako výskumný a metodický pracovník v odborovej didaktike pre rezortné výskumné a metodické pracoviská, koncepčno-programový a riadiaci pracovník štátnej správy v školstve a kultúrno-osvetových inštitúciách.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Pedagogika hudobného a hudobno-dramatického umenia

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Garant prof. PhDr. Eva Szórádová, CSc.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Absolvent nadobudol kompetencie pre vedeckú prácu v oblasti vymedzenej programom Pedagogika hudobného a hudobno-dramatického umenia; je schopný organizovať a viesť edukačný proces a metodicky usmerňovať realizáciu nových poznatkov v hudobno-vzdelávacej praxi, podieľať sa na riadiacej činnosti v oblasti hudobnej kultúry a osvetovej praxi, prezentovať trendy slovenskej hudobnej a umeleckej výchovy na Slovensku a v zahraničí a podieľať sa na riešení otázok organizácie hudobného školstva. Absolvent je pripravený na samostatnú tvorivú vedecko-výskumnú, pedagogickú a metodickú prácu  interdisciplinárneho charakteru. Disponuje prehĺbenými znalosťami v hudobno-pedagogickej, hudobno-sociologickej a hudobno-psychologickej oblasti, s dôrazom na hudobnú tvorbu, interpretáciu a recepciu hudby. Je spôsobilý samostatne a zodpovedne viesť hudobné vzdelávanie a hudobno-vzdelávacie kurzy zamerané na didaktiku hudobného a hudobno-dramatického umenia pre rôzne cieľové skupiny, vrátane kurzov ďalšieho vzdelávania. Je spôsobilý viesť výchovno-vzdelávacie aktivity rôzneho charakteru, ako sú prednášky, semináre, cvičenia, pedagogickú prax pre študentov učiteľstva na vysokých školách. Samostatne vie identifikovať, analyzovať a riešiť náročné odborovo-didaktické problémy empirického a konceptuálneho charakteru.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý pôsobiť vo vedeckých ústavoch, na vysokých školách, vzdelávacích a výskumných pracoviskách, metodických centrách, pedagogických ústavoch, umeleckých inštitúciách, v riadiacej činnosti kultúrnych a osvetových stredísk a na rôznych oddeleniach a úrovniach v oblasti hudobnej kultúry.
Absolvent sa môže uplatniť ako vysokoškolský učiteľ odborovej didaktiky, resp. predmetu súvisiaceho s odborom učiteľstvo hudobného a hudobno-dramatického umenia; ako výskumný a metodický pracovník v odborovej didaktike pre rezortné výskumné a metodické pracoviská, koncepčno-programový a riadiaci pracovník štátnej správy v školstve a kultúrno-osvetových inštitúciách.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Predškolská a elementárna pedagogika

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PhDr. Viera Kurincová, CSc.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent pozná a chápe koncept socializačného a výchovného procesu v širších sociálno-vedných súvislostiach, ovláda psychologickú interpretáciu vývinu a výchovy detí, pozná princípy tvorby a projektovania pedagogického prostredia pre deti príslušných vekových kategórií, pozná aktuálnu školskú legislatívu a v jej zmysle realizuje edukačnú činnosť. Vie organizovať a riadiť pedagogický proces na úrovni predškolskej triedy a v skupinách detí mladšieho školského veku, je spôsobilý metodicky spracovať konkrétne pedagogické programy, ako aj navrhovať a realizovať špecifické programy pre jednotlivé časti obsahu výchovy a vzdelávania, je schopný na odbornej úrovni komunikovať svoje pedagogické poznanie v príslušnej profesijnej komunite a spolupracovať s edukačnými partnermi, včítane rodičov žiakov.
Uplatnenie absolventov Absolvent programu sa môže v praxi uplatniť ako učiteľ v materskej škole, asistent učiteľa na 1. stupni ZŠ,  ako odborný pedagogický  pracovník (vychovávateľ) v zariadeniach pre deti v predškolskom a mladšom školskom veku (najmä školské kluby a centrá voľného času).
Je pripravený realizovať výchovné a vzdelávacie programy v konkrétnych skupinách detí, viesť detské skupiny vo vzťahu k pedagogickým zámerom príslušných inštitúcií a organizácií. Má vedomosti a zručnosti, ktoré mu uľahčujú spoluprácu s učiteľmi, ďalšími odborníkmi a rodičmi školákov.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský