Zápisy
Tlačivá
Štátne skúšky
Štátne skúšky sú záverom bakalárskeho, resp. magisterského štúdia. Riadia sa Smernicou č. 12/2007 o organizácii štátnych skúšok na UKF a harmonogramom platným pre príslušný akademický rok.
Postup prihlasovania (návod 5)
Pedagogická prax je integrálnou súčasťou učiteľskej prípravy predstavujúcou pre študentov možnosť pozorovať činnosť učiteľov expertov, využiť a overiť nadobudnuté teoretické poznatky a didaktické zručnosti, konfrontovať teoretické a didaktické konštrukty s edukačnou realitou a na základe reflektovanej skúsenosti vytvárať si individuálnu koncepciu vyučovania. Prostredníctvom praxe sa študent stretáva s reálnymi výchovnými a vzdelávacími situáciami, ktoré rieši z pohľadu učiteľa.
Kľúčové činnosti pedagogickej praxe sú poznávanie a práca s pedagogickou dokumentáciou triedy a školy, asistentské činnosti študenta, pedagogické pozorovanie, projektovanie výučby a procesov učenia žiakov, realizácia výučby s využitím informačno-komunikačných technológií, reflexia edukačnej reality a sebareflexia, riešenie úloh výskumného charakteru.
Cieľom pedagogickej praxe je získať profesijné kompetencie pre výkon povolania prepojením praktických skúseností s teoretickými vedomosťami, a to najmä vedieť identifikovať individuálne charakteristiky žiakov a skupinové charakteristiky triedy, vedieť projektovať a realizovať vyučovanie, vedieť vytvárať podnetné a neohrozujúce prostredie pre vyučovanie a učenie sa, vedieť hodnotiť vyučovanie, procesy učenia sa a učebné výsledky žiakov, vedieť využívať spätnú väzbu a sebareflexiu na rozvíjanie učiteľských spôsobilostí.
Súčasťou praxe je vedenie študenta zo strany cvičného učiteľa a odborového didaktika (metodika katedry). Od cvičného učiteľa sa očakáva, že adekvátne podľa okolností alebo podľa úrovne profesijného rozvoja študenta realizuje vedenie, didaktický rozbor a poskytuje spätnú väzbu a facilitáciu.
Milí študenti,
ak hľadáte informácie k Asistentskej praxi I., II. , Výučbovo-asistentskej praxi I., II. a Doborovoľníckej praxi, nájdete ich na EDU_ Asistentská prax, Výučbovo-asistentská prax, Dobrovoľnícka prax / CCV/N-PRAX/20 (kľúč je „prax“)
Prečítajte si informácie aj podmienky a zvážte zápis predmetu do zápisného listu. Praxe nemajú rozvrhovú akciu.
K praxiam budeme realizovať inštruktáž (1-2 Bc, 1Mgr), prípadne dostanete informácie mailom (3Bc, 2Mgr – LS – končiace ročníky)
V prípade nejasností ma kontrujte na
1. Mgr. - učiteľstvo
Žiadosť o výnimku v realizácii Pedagogickej praxe III. – výstupová prax v LS 2024/25 treba podať do 21.2.2025.
V žiadosti o uznanie praxe alebo akejkoľvek výnimky je nevyhnutné :
- uviesť typ a dôvody požadovania výnimky,
- doložiť všetky relevantné potvrdenia (napr. lekárske),
- vyjadrenie metodika príslušnej katedry,
- doložiť Potvrdenie o prijatí študenta na pedagogickú prax.
V prípade potreby kontaktujte a žiadosti adresujte dr. Szíjjártóovej na Oddelenie pedagogickej praxe.
Tlačivá nájdete na stránkach pedagogickej praxe alebo na Oddelení pedagogickej praxe.
V prípade realizovania praxe individuálne, pred nástupom na mobilitu alebo po návrate z mobility, si študent hľadá cvičného učiteľa samostatne. Cvičný učiteľ musí spĺňať zákonné podmienky – 5 ročnú pedagogickú /odbornú prax a kvalifikáciu v danom odbore. Na OPP odovzdáva tlačivo Potvrdenie o prijatí študenta na prax . Cvičného učiteľa nebude UKF financovať za rozbory pedagogickej praxe. Prax študent realizuje bez prerušenia vyučovacej povinnosti na UKF.
Študenti externého štúdia I. II. stupeň, doplňujúceho pedagogického štúdia a rozširujúceho štúdia absolvujú pedagogickú prax v semestri stanovenom pláne akademického roka. Termín jej realizácie prispôsobí vlastným časovým možnostiam a možnostiam cvičnej školy. Realizácia pedagogickej praxe však nesmie narušiť výučbu na vysokej škole. Cvičnú školu si študenti zabezpečujú individuálne, napr. v blízkosti svojho bydliska.
V prípade potreby, resp. požiadavky cvičnej školy vydá Oddelenie pedagogickej praxe študentom potvrdenie o návšteve školy.
Odborný pracovník: | ||||
![]() |
z | |||
Koordinátorka pedagogickej praxe učiteľských študijných programov na FPVaI, FF a PF UKF v Nitre Koordinátorka pedagogickej praxe študentov PF a FF (UAP, UPP) UKF v Nitre |
||||
Sekretariát: | ||||
![]() |
Martina Gughova | ![]() |
Katarína Hlavačková | |
![]() |
Eva Leššová | ![]() |
Ing. Janka Masaryková | |
![]() |
Ľubica Semanová | |||
Úradné hodiny: | |
Pondelok | 8:00 - 15:00 |
Utorok | 8:00 - 15:00 |
Streda | 8:00 - 15:00 |
Štvrtok | 8:00 - 15:00 |
Piatok | 8:00 - 15:00 |
Imatrikulácia je slávnosť, pri ktorej študent prvýkrát zapísaný do fakultnej matriky (imatrikulovaný) sľubuje, že bude plniť študijné povinnosti a rešpektovať morálne záväzky voči univerzite a fakulte, tak, aby jeho činnosť prinášala všestranný úžitok.
Imatrikulácia je akademický obrad, zloženie akademického sľubu, ktorý sa koná za účasti rektora a dekana PF alebo za účasti nimi určených zástupcov (prorektora, prodekana).
Slávnostný imatrikulačný ceremoniál sa koná v aule univerzity s uplatnením akademických insígnií a talárov PF UKF v Nitre, za prítomnosti vedúcich katedier, garantov a tútorov jednotlivých študijných programov.
Imatrikulácia študentov je podmienkou získania potvrdenia o imatrikulácii, potrebného pre zahraničné študijné a pracovné aktivity. Účasť študentov 1. ročníka na slávnostnej imatrikulácii je povinná, pričom sa vyžaduje formálne oblečenie.
Imatrikulačný sľub:
„Sľubujem, že budem riadne vykonávať práva a plniť povinnosti člena akademickej obce Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Sľubujem, že budem dbať na jej dobré meno a budem študovať tak, aby moja činnosť prinášala všestranný úžitok.“
Študijní poradcovia v študijných programoch: | ||
pedagogicko-psychologický a sociálno-vedný základ (učiteľské štúdium) | - | doc. PaedDr. Nina BODORÍKOVÁ, PhD. |
špeciálna pedagogika, vychovávateľstvo a manažment vzdelávania | - | Mgr. Barbora SENDER, PhD. PaeDr. Alexandra PAVLIČKOVÁ, PhD. |
špeciálna pedagogika, sociálna pedagogika a manažment vzdelávania | - | Mgr. Barbora SENDER, PhD. PaeDr. Alexandra PAVLIČKOVÁ, PhD. |
predškolská a elementárna pedagogika | - | PaedDr. Radka TELEKOVÁ, PhD. |
učiteľstvo pre primárne vzdelávanie | - | PaedDr. Jana TRNÍKOVÁ, PhD. |
šport a rekreácia | - | Mgr. Andrea PAPRANCOVÁ, PhD. |
vzdelávanie dospelých a bezpečnosť práce | - | PhDr. Denisa GUNIŠOVÁ, PhD. |
vzdelávanie dospelých a poradenstvo | - | PhDr. Denisa GUNIŠOVÁ, PhD.MIAKOVÁ, PhD. |
výtvarná edukácia | - | doc. PhDr. Adriana RÉCKA, PhD. |
učiteľstvo anglického jazyka a literatúry; učiteľstvo anglického jazyka a literatúry (v kombinácii) |
- | Mgr. Gregor VNUČKO, PhD. Mgr. Daniela MYJAVEC, PhD. |
učiteľstvo hudobného umenia (v kombinácii); učiteľstvo hudobného umenia |
- | Mgr. Katrin SÁČKOVÁ - bc. štúdium,
Mgr. art. Marek ŠTRBÁK, PhD., ArtD.- mgr. štúdium
|
učiteľstvo pedagogiky (v kombinácii) | - | PaedDr. Zuzana BABULICOVÁ, PhD. |
učiteľstvo psychológie (v kombinácii) | - | Mgr. Lucia RAPSOVÁ, PhD. bc. štúdium doc. PhDr. Viktor GATIAL, PhD. mgr. štúdium
|
učiteľstvo telesnej výchovy (v kombinácii) | - | Mgr. Lenka DIVINEC, PhD. |
učiteľstvo výtvarného umenia (v kombinácii) | - | PaedDr. Janka SATKOVÁ, PhD. |
učiteľstvo techniky; učiteľstvo techniky (v kombinácii); učiteľstvo praktickej prípravy |
- | doc. PaedDr., Danka LUKÁČOVÁ, PhD. |
Doktorandské študijné programy | ||
pedagogika | - | doc. PaedDr. Lívia FENYVESIOVÁ, PhD. |
pedagogika hudobného a hudobno-dramatického umenia | - | doc. Mgr.art. Alena KRUČAYOVÁ, PhD. |
didaktika technických predmetov | - | doc. PaedDr. Gabriel BÁNESZ, PhD. |
didaktika anglického jazyka a literatúry | - | prof. PaedDr. Zdena KRÁĽOVÁ, PhD. |
športová edukológia | - | prof. PaedDr. Jaromír ŠIMONEK, PhD. |