»Didaktika anglického jazyka a literatúry

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Zdena Kráľová, PhD.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra anglického jazyka a kultúry
Charakteristika programu Študijný program akceptuje súčasnú integráciu do odboru Odborová didaktika.
Absolvent má rozsiahle teoretické vedomosti vo vednom odbore potrebné pre samostatnú vedecko-výskumnú činnosť v oblasti edukačných vied a hlavne v didaktike jazykových a literárnych predmetov. Má dostatočný bibliografický prehľad, vedomosti a poznatky zo študovaného odboru zverejňované v domácej a zahraničnej odbornej literatúre. Pozná metódy výskumu a vývoja v didaktike jazykových a literárnych predmetov.  Má vypestované zručnosti plánovať a realizovať vedecko-výskumnú projektovú činnosť, a to samostatne alebo v inštitucionálnych, národných alebo medzinárodných tímoch. Je spôsobilý svojou tvorivou vedeckou činnosťou prispievať k rozvoju vedného odboru. Dokáže koncepčne projektovať programy didaktiky jazyka s cieľom zvyšovania efektivity ich vyučovania. Je schopný tvoriť a zúčastňovať sa na vývoji metodických materiálov, vedeckovýskumné výsledky a pedagogické skúsenosti  prezentovať na domácich aj zahraničných vedeckých podujatiach ale aj vo forme publikácií v domácich a zahraničných vedeckých/odborných publikáciách (vrátane karentovaných).
Uplatnenie absolventov Absolvent sa uplatní v univerzitných, akademických a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách. Je pripravený pokračovať vo vedecko-výskumnej práci, je schopný aplikovať nadobudnuté poznatky v praxi a vykonávať profesijné úlohy, vyučovať anglický jazyk a literatúru na všetkých stupňoch a formách vzdelávania, aktívne sa podieľať na rozvoji didaktiky anglického jazyka a literatúry, pôsobiť v odborných funkciách na úradoch verejnej správy v oblasti školskej politiky v rámci medzinárodných vzťahov, kvalifikovane riadiť a riešiť vedecké úlohy v pedagogických inštitúciách a pôsobiť ako výskumný, metodicko-vývojový, resp. koncepčno-programový pracovník a ako organizačný a riadiaci pracovník v súkromných a verejných vzdelávacích inštitúciách.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský / anglický

»Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Bezpečnostné vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Garant doc. Ing. Ivana Tureková, PhD.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy   - - - 
Pracovisko Katedra techniky a informačných technológií
Charakteristika programu Absolvent dokáže analyzovať problémy a možnosti, ktoré sa otvárajú v rôznych oblastiach bezpečnosti práce, navrhovať a implementovať systémy BOZP, má schopnosť  integrovať ich do ďalších systémov (napr. environmentálnych, manažmentu kvality a pod.) resp. včleniť do nich iné systémy. Je zorientovaný v manažérstve rizík v komplexnom systéme človek – stroj – prostredie a vie voliť a aplikovať vhodné metódy analýzy rizík v jednotlivých podsystémoch.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý vykonávať profesiu bezpečnostný technik a zodpovedajúce profesie v rámci samosprávy a štátnej správy. Podľa dosiahnutého stredoškolského vzdelania aj revízneho technika, uplatniť sa ako člen tímu v rámci bezpečnostných útvarov v podniku, alebo v  Technickej inšpekcii. Úspešným ukončením bakalárskeho stupňa absolvent získal certifikát bezpečnostného technika.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Didaktika technických predmetov

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra techniky a informačných technológií
Charakteristika programu Absolvent disponuje rozsiahlymi teoretickými vedomosťami vo vednom odbore, nadobudol schopnosti potrebné pre vedecko-výskumnú prácu a získal skúsenosti s prezentáciou výsledkov svojej práce na vedeckých konferenciách a v odborných a vedeckých domácich aj zahraničných publikáciách. Absolvent ovláda vedecké metódy výskumu primerané súčasnému stavu skúmanej problematiky; má schopnosť samostatne pracovať vo vedeckej oblasti, je schopný samostatnej aplikácie vedeckých poznatkov aj v širšom kontexte interdisciplinárneho výskumu vedeckých odborov. Je schopný odborne a autorsky sa konfrontovať s existujúcou teóriou, je schopný prezentovať samostatné a originálne riešenie problémov. Absolvent je schopný zaujať terminologicky a metodologicky korektný postoj aj k novým, neprebádaným prvkom v edukačných procesoch v oblasti technických odborov.
Uplatnenie absolventov Absolvent sa môže uplatniť vo vedeckej sfére (napr. vo vedeckých ústavoch SAV, ŠPÚ), v pedagogickej sfére v rámci rôznych vzdelávacích inštitúcií (vysokoškolský učiteľ, prípadne aj učiteľ na nižšom stupni vzdelávania, lektor ďalšieho vzdelávania) alebo ako vývojový pracovník v organizáciách ponúkajúcich rôzne vzdelávacie aktivity.
Absolvent je spôsobilý vykonávať vysokokvalifikovanú profesiu učiteľa na univerzitách, učiteľa na základných a stredných školách, výskumného a metodicko-vývojového pracovníka v odborovej didaktike, koncepčno-programového pracovníka štátnej správy v školstve a osvete.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Didaktika technických predmetov

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra techniky a informačných technológií
Charakteristika programu Absolvent disponuje rozsiahlymi teoretickými vedomosťami vo vednom odbore, nadobudol schopnosti potrebné pre vedecko-výskumnú prácu a získal skúsenosti s prezentáciou výsledkov svojej práce na vedeckých konferenciách a v odborných a vedeckých domácich aj zahraničných publikáciách. Absolvent ovláda vedecké metódy výskumu primerané súčasnému stavu skúmanej problematiky; má schopnosť samostatne pracovať vo vedeckej oblasti, je schopný samostatnej aplikácie vedeckých poznatkov aj v širšom kontexte interdisciplinárneho výskumu vedeckých odborov. Je schopný odborne a autorsky sa konfrontovať s existujúcou teóriou, je schopný prezentovať samostatné a originálne riešenie problémov. Absolvent je schopný zaujať terminologicky a metodologicky korektný postoj aj k novým, neprebádaným prvkom v edukačných procesoch v oblasti technických odborov.
Uplatnenie absolventov Absolvent sa môže uplatniť vo vedeckej sfére (napr. vo vedeckých ústavoch SAV, ŠPÚ), v pedagogickej sfére v rámci rôznych vzdelávacích inštitúcií (vysokoškolský učiteľ, prípadne aj učiteľ na nižšom stupni vzdelávania, lektor ďalšieho vzdelávania) alebo ako vývojový pracovník v organizáciách ponúkajúcich rôzne vzdelávacie aktivity.
Absolvent je spôsobilý vykonávať vysokokvalifikovanú profesiu učiteľa na univerzitách, učiteľa na základných a stredných školách, výskumného a metodicko-vývojového pracovníka v odborovej didaktike, koncepčno-programového pracovníka štátnej správy v školstve a osvete.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský

»Hudba a zvukový dizajn

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Vedy o umení a kultúre
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PhDr. Eva Szórádová, CSc.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Hudba a zvukový dizajn
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Absolvent štúdia ovláda podstatné pojmy z hudobno-teoretických a hudobno-historických disciplín, ktoré si overuje prostredníctvom adekvátnych hudobných zručností v speváckom zbore či v hre na zvolenom hudobnom nástroji. Na základe nadobudnutých vedomostí a  zručností je spôsobilý verbálne hodnotiť a interpretovať hudobné diela, orientuje sa vo vývoji hudobnej kultúry vo všetkých formách, žánroch a druhoch.  Svoje poznatky dokáže uplatniť pri plánovaní a organizovaní umeleckej a tvorivej činnosti v osvetovej či kultúrno-výchovnej činnosti.
Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach hudobného umenia, pozná základné psychologické podmienky umeleckej komunikácie, má všeobecný teoretický rozhľad a súčasne chápe širšie súvislosti hudobného umenia a pozná organizačné zázemie príslušných hudobných a kultúrnych inštitúcií. Je schopný sledovať nové poznatky v rozvíjajúcich sa disciplínach svojho odboru a príbuzných odboroch.
Uplatnenie absolventov Absolvent  je spôsobilý vykonávať profesiu odborného pracovníka v práci so zvukom v hudobno-dokumentačných a informačných centrách, špecializovaných fondoch, nadáciách a neziskových organizáciách. Môže vykonávať profesiu hudobného odborníka (hudobného dramaturga, producenta, zvukového odborníka) na nižšom stupni v kultúrnych a hudobných inštitúciách: operné a hudobné divadlá, orchestrálne inštitúcie, kultúrne domy, vydavateľstvá, odborné redakcie v rozhlase a televízii, nahrávacie spoločnosti, hudobné múzeá, archívy, hudobné knižnice. Môže vykonávať tiež profesiu pracovníka štátnej a verejnej správy pre príslušnú kultúrnu oblasť.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Pedagogika

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent dokáže hlboké teoretické poznatky tvorivo využívať na identifikovanie, analyzovanie a riešenie edukačných problémov. Je schopný vedecky skúmať systémové vzťahy medzi javmi edukačného procesu, dokáže analyzovať, komparovať, spracovávať a aktívne využívať poznatky z domácich a zahraničných prameňov. Na profesionálnej úrovni dokáže prezentovať výsledky vlastnej tvorivej vedeckej činnosti na domácich a zahraničných podujatiach. Reflektuje odborovo-didaktickú prácu a kvalifikovane posudzuje jej kvalitu a efektívnosť. Je schopný tvorivo využívať vlastný vedomostný potenciál v procese permanentného sebavzdelávania v odbore a v príbuzných odboroch.
Absolvent pozná a chápe široké historicko-filozofické, psychologické a sociálne súvislosti výchovy a vzdelávania, má aktuálne poznatky z edukačných vied a najnovšie vedecké informácie vo zvolenej oblasti pedagogiky, ovláda metodológiu vedeckej práce v odbore, kvantitatívny, kvalitatívny a interdisciplinárny prístup k skúmaniu edukačných javov, dokážu využívať matematicko-štatistické prístupy vyhodnocovania  kvantitatívnych výskumných zistení, májú teoretické poznatky relevantné vo vzťahu k téme dizertačnej práce a pozná zásady prezentovania odborných a vedecko-výskumných výsledkov a zásady vedeckej etiky.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý uplatniť sa v profesiách ako pedagogický alebo vedecko-výskumný pracovník na univerzitných, akademických a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách. Je kompetentný vykonávať prácu vysokoškolského učiteľa, prácu v teoretickom i v aplikovanom výskume, prácu koncepčného a programového pracovníka v štátnej správe v školstve a v oblasti sociálnych služieb.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Pedagogika

Doktorandský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia externá
Dĺžka štúdia 4 roky
Garant prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc.
Získaný titul philosophiae doctor (PhD.)
Nadväzujúce programy  - - -
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent dokáže hlboké teoretické poznatky tvorivo využívať na identifikovanie, analyzovanie a riešenie edukačných problémov. Je schopný vedecky skúmať systémové vzťahy medzi javmi edukačného procesu, dokáže analyzovať, komparovať, spracovávať a aktívne využívať poznatky z domácich a zahraničných prameňov. Na profesionálnej úrovni dokáže prezentovať výsledky vlastnej tvorivej vedeckej činnosti na domácich a zahraničných podujatiach. Reflektuje odborovo-didaktickú prácu a kvalifikovane posudzuje jej kvalitu a efektívnosť. Je schopný tvorivo využívať vlastný vedomostný potenciál v procese permanentného sebavzdelávania v odbore a v príbuzných odboroch.
Absolvent pozná a chápe široké historicko-filozofické, psychologické a sociálne súvislosti výchovy a vzdelávania, má aktuálne poznatky z edukačných vied a najnovšie vedecké informácie vo zvolenej oblasti pedagogiky, ovláda metodológiu vedeckej práce v odbore, kvantitatívny, kvalitatívny a interdisciplinárny prístup k skúmaniu edukačných javov, dokážu využívať matematicko-štatistické prístupy vyhodnocovania  kvantitatívnych výskumných zistení, májú teoretické poznatky relevantné vo vzťahu k téme dizertačnej práce a pozná zásady prezentovania odborných a vedecko-výskumných výsledkov a zásady vedeckej etiky.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý uplatniť sa v profesiách ako pedagogický alebo vedecko-výskumný pracovník na univerzitných, akademických a iných vzdelávacích a výskumných pracoviskách. Je kompetentný vykonávať prácu vysokoškolského učiteľa, prácu v teoretickom i v aplikovanom výskume, prácu koncepčného a programového pracovníka v štátnej správe v školstve a v oblasti sociálnych služieb.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Pedagogika a vychovávateľstvo

Bakalársky študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 3 roky
Garant prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc.
Získaný titul bakalár (Bc.)
Nadväzujúce programy  magisterský študijný program Pedagogika a vychovávateľstvo
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent dokáže projektovať edukačnú realitu v podmienkach záujmovej činnosti v predškolskom zariadení, vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach – školské kluby detí, centrá voľného času, školské internáty a  školy v prírode, teda pre mladší a starší školský vek, až po mládež. Je spôsobilý realizovať výchovné a vzdelávacie programy v konkrétnych skupinách detí a mládeže v súlade s pedagogickými zámermi príslušných inštitúcií (napr. kultúrno-osvetových) a organizácií, ktoré spadajú pod súkromný, mimovládny sektor alebo cirkev.
Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná  základné pedagogické, psychologické, biologické, filozofické a sociologické podmienky výchovy. Dokáže aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií, prioritne výchovno-vzdelávacích školských zariadení a kultúrno-osvetových inštitúcií (knižnice, galéria, divadlo, múzeum) ako aj programy mimovládnych organizácií, ktoré sa profilujú svojou činnosťou záujmovým vzdelávaním detí a mládeže.
Uplatnenie absolventov Absolvent je kvalifikovaný vykonávať  profesiu vychovávateľa vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach (školský klub detí, centrum voľného času, školský internát apod.) a v organizáciách a inštitúciách (kultúrno-osvetové inštitúcie, neziskové organizácie) zameraných na záujmové, resp. neformálne vzdelávanie detí a mládeže. Absolvent  sa môže uplatniť ako vychovávateľ, pedagóg voľného času, alebo animátor vo výchovno-vzdelávacích  školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou v oblasti neformálnej edukácie.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Pedagogika a vychovávateľstvo

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. PhDr. Gabriela Petrová, CSc.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Pedagogika
Pracovisko Katedra pedagogiky
Charakteristika programu Absolvent má vedomosti o kultúrnych a sociálnych súvislostiach výchovy, pozná pedagogické, psychologické, biologické, filozofické a sociologické podmienky výchovy. Pozná  a dokáže aplikovať pedagogické a didaktické programy príslušných výchovných inštitúcií a v záujmovom vzdelávaní detí a mládeže. Dokáže sa vlastnou výskumnou činnosťou podieľať na rozvíjaní pedagogického výskumu z tejto oblasti. Absolvent pozná organizačné zázemie príslušných výchovných zariadení, inštitúcií a organizácií a je schopný pristúpiť k evaluácii kvality a riadenia týchto inštitúcií, je schopný sledovať nové poznatky z oblasti odborno-pedagogickej aj výskumnej sféry, a tak reagovať pružne na rozvíjajúce sa disciplíny svojho odboru aj príbuzných odborov.
Ako vychovávateľ a pedagóg voľného času detailne ovláda problematiku výchovy detí a mládeže a súčasne dokáže adekvátne pristupovať k riešeniu problémov, ktoré vyplývajú z edukačnej reality, dokáže zostaviť individuálne výchovné programy rešpektujúce špecifické výchovné postupy. Ako pedagóg – odborný pracovník vo sfére štátnej správy – ovláda školskú legislatívu a základy menežmentu školských zariadení. Je zorientovaný v rezorte fungovania mimovládnych organizácií. Ako pedagóg - odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu – dokáže projektovať, realizovať a vyhodnotiť pedagogický výskum a navrhnúť implementáciu výsledkov výskumu do edukačnej praxe. Ako výchovný poradca je zorientovaný v problematike poradenstva a kompetentný poskytnúť konzultácie rodičom a učiteľom, tiež z oblastí vyplývajúcich z vývinových špecifík detí a mládeže.
Uplatnenie absolventov Absolvent je kvalifikovaný pre výkon profesie vychovávateľa vo výchovno-vzdelávacích školských zariadeniach a v organizáciách a inštitúciách (kultúrno-osvetové inštitúcie, neziskové organizácie) zameraných na záujmové neformálne vzdelávanie detí a mládeže.
Absolvent sa môže uplatniť ako vychovávateľ, pedagóg voľného času, alebo animátor vo výchovno-vzdelávacích  školských zariadeniach aj v neziskových organizáciách, ktoré zabezpečujú prácu s deťmi a mládežou v oblasti neformálnej edukácie. Absolvent môže byť riadiacim pracovníkom výchovno-vzdelávacích školských zariadení, pedagóg – odborník vo sfére štátnej správy, pedagóg – odborný pracovník vo sfére edukačného výskumu, výchovný poradca, sociálny pedagóg/vychovávateľ v sociálno-edukačných zariadeniach.
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

»Hudba a zvukový dizajn

Magisterský študijný program
Študijný odbor Vedy o umení a kultúre
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Garant prof. PhDr. Eva Szórádová, CSc.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy   - - -
Pracovisko Katedra hudby
Charakteristika programu Absolvent programu má hlboké vedomosti o historických, filozofických a spoločenských  kontextoch hudby, ovláda metodologickú základňu prístupu k fenoménu zvuku a hudby,  dokáže samostatne a tvorivo pracovať so zvukom v rámci rôznych kontextov jeho existencie, dokáže samostatne pracovať s prameňmi a literatúrou viazanými na riešenie konkrétneho akustického či hudobného problému, postupovať od charakteristiky, opisu cez analýzu k hodnoteniu akustických javov.  Má primerané poznatky z metód výskumu a vývoja vo svojom odbore. Absolvent má rozvinuté  zručnosti v oblasti zvukového dizajnu a v práci so zvukovou technikou, a to aj v oblasti obnovy a ochrany historických zvukových artefaktov, rozvinuté sluchovo-analytické schopnosti v oblasti frekvenčnej, spektrálnej i štrukturálnej sluchovej analýzy, aktívne využíva multimediálne systémy a informačné technológie k rozšíreniu a prehĺbeniu odborných poznatkov. Vie efektívne komunikovať odborové poznatky so širším prostredím laickej i profesijnej komunity, orientuje sa v  kultúrnej legislatíve a nové podnety tvorivo využíva pri organizácii hudobno-kultúrneho procesu.
Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý vykonávať profesiu kritika-publicistu v oblasti hudobného umenia, profesiu odborného pracovníka v práci so zvukom v hudobno-dokumentačných a informačných centrách, špecializovaných fondoch, nadáciách a neziskových organizáciách, profesiu zvukového majstra, zvukového dramaturga a manažéra, ako aj hudobného redaktora v hudobných inštitúciách a audiovizuálnych médiách: operné a hudobné divadlá, orchestrálne inštitúcie, kultúrne domy, vydavateľstvá, odborné redakcie v rozhlase a televízii, nahrávacie spoločnosti. Súčasne je spôsobilý vykonávať prácu kurátora v sieti inštitúcií, spravujúcich národné kultúrne dedičstvo – v hudobných múzeách, archívoch, hudobných knižniciach. Môže vykonávať tiež profesiu pracovníka štátnej a verejnej správy pre príslušnú hudobno-kultúrnu oblasť. Po absolvovaní doplnkového pedagogického štúdia sa môže uplatniť aj vo výučbe na základných a stredných oblastiach (hudobná výchova, umenie a kultúra).
Odporúčaný študijný plán Sprievodca štúdiom
Jazyk výučby slovenský

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie