»Učiteľstvo techniky

Magisterský študijný program
Študijný odbor Učiteľstvo a pedagogické vedy
Forma štúdia denná
Dĺžka štúdia 2 roky
Osoba zodpovedná za ŠP prof. PaedDr. Alena Hašková, CSc.
Získaný titul magister (Mgr.)
Nadväzujúce programy  doktorandský študijný program Didaktika  technických predmetov
Pracovisko Katedra techniky a informačných technológií
Charakteristika programu

Absolvent má hlboké teoretické vedomosti o zásadných faktoroch a procesoch socializácie a výchovy, o kultúrnych súvislostiach antropogenézy a jej psychologických interpretáciách. Ovláda obsahy všeobecného vzdelávania a obsah disciplín svojej špecializácie, princípy jeho štruktúry, je oboznámený s metodológiou produkcie obsahu odboru a jeho širšími kultúrnymi a sociálnymi súvislosťami. S týmto obsahom dokáže narábať ako s produktom ľudskej (vedeckej) činnosti, a v tomto kontexte ho dokáže projektovať pre didaktické zámery a účely. Získal primerané poznatky z oblasti organizácie a riadenia vzdelávania, ako aj metód výskumu a vývoja v oblasti pedagogiky. Okrem zvládnutia učiteľskej spôsobilosti (projektovania, realizácie a reflexie výučby v triede) je schopný participovať na vývoji metodických materiálov pre výučbu. Má taktiež primerané poznatky z metód výskumu a vývoja v didaktike svojich odborov.
Vo vzťahu k praktickému uplatneniu je absolvent schopný vyučovať tie predmety a oblasti, ktoré sú zamerané prevažne na jeho predmetovú špecializáciu, čiže môže byť učiteľom predmetu technika alebo príbuzných predmetov na nižšom sekundárnom stupni vzdelávania zaradené vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce (ISCED2), ďalej môže pôsobiť ako lektor krúžkov s technickým zameraním v centrách voľného času, v osvetových strediskách a ako múzejný pedagóg s technickým zameraním. Rovnako môže pôsobiť ako lektor vo vzdelávacích inštitúciách firiem a učiacich sa organizáciách vo firmách.

Uplatnenie absolventov Absolvent je spôsobilý byť učiteľom predmetov vzdelávacej oblasti Človek a svet práce (ISCED 2). Absolvent sa uplatní ako učiteľ príslušných predmetov na úrovni nižšieho sekundárneho vzdelávania, ako metodik pre výučbu konkrétnych predmetov a predmetových skupín.
Odporúčaný študijný plán AIS
Jazyk výučby slovenský