Mentoring v pedagogickej teórii a praxi cvičného a uvádzajúceho učiteľa
Mentoring v pedagogickej teórii a praxi cvičného a uvádzajúceho učiteľa
Názov programu vzdelávania: | Mentoring v pedagogickej teórii a praxi cvičného a uvádzajúceho učiteľa |
Forma vzdelávania : | Kombinovaná (prezenčná/online/dištančná) |
Druh vzdelávania: | Inovačné vzdelávanie – Akreditovaný vzdelávací program |
Odborný garantL | Prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc. Doc. PaedDr. Igor Lomnický, PhD. Prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD. |
Lektori: | doc. PhDr. Viktor Gatial, PhD. PhDr. Anna Klimentová, PhD. PaedDr. Katarína Szíjjártóová. PhD. |
Cieľová skupina: |
Inovačné vzdelávanie je vhodné pre tie kategórie PZ, ktoré štandardne vykonávajú činnosti cvičného učiteľa pre študentov pripravujúcich sa na výkon povolania v kategórii PZ alebo OZ vo vysokoškolskom študijnom programe. Sú to kategórie PZ zodpovedné za uskutočňovanie školského vzdelávacieho programu: učiteľ, vychovávateľ, školský špeciálny pedagóg a OZ vykonávajúci pracovnú činnosť v kategórii: špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg
|
Predpoklady pre prijatie: | Na vzdelávanie bude zaradený pedagogický zamestnanec v uvedenej kategórii a kariérovom stupni, ktorý spĺňa kvalifikačné predpoklady v súlade s vyhláškou MŠVVaŠ SR č. 1/2020 Z. z. Uchádzač bude zaradený na vzdelávanie na základe písomnej prihlášky a splnenia kvalifikačných predpokladov |
Ciele a obsah vzdelávania: |
Hlavným cieľom inovačného vzdelávania je rozšírenie a prehĺbenie profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti súvisiacej s metodickým vedením študenta alebo začínajúceho učiteľa v pozícii cvičného učiteľa a uvádzajúceho učiteľa. Cieľom inovačného vzdelávania je posilnenie kvality mentoringu z hľadiska teoretickej a praktickej prípravy. |
Rozsah vzdelávania | 60 hodín |
Podmienky ukončenia vzdelávacieho programu: | 1. Najmenej 80 % osobná účasť na prezenčnej forme vzdelávania. 2. Vypracovanie a odovzdanie zadaného výstupu z vybranej oblasti inovačného vzdelávania. 3. Záverečná prezentácia pred najmenej trojčlennou skúšobnou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. |
Získané profesijné kompetencie absolventa |
programu vzdelávania: absolvent ovláda - teoretické a praktické znalosti o plánovaní, organizácii, realizácii a monitorovaní mentorských aktivít, zákonitosti profesijného rozvoja pedagogického zamestnanca, zásady organizácie individuálnej a skupinovej praxe, charakteristiky a vývoj osobnosti, poruchy vývoja osobnosti, príčiny problémov v správaní, systém, formy, metódy a nástroje plánovania a hodnotenia vzdelávania, teóriu a prax (techniky) efektívneho zvládania konfliktov v školách, absolvent je schopný - rozvíjať schopnosti mentorovanej osoby, najmä logické myslenie, riešenie problémov a komunikáciu, |
Termín podávania prihlášok: | do 13. 12. 2024 (výlučne elektronicky prostredníctvom e-prihlášky) |
Minimálny počet účastníkov vzdelávania: | 15 osôb. Poskytovateľ vzdelávania si vyhradzuje právo otvoriť vzdelávanie po naplnení minimálneho počtu uchádzačov so začiatkom 10.2. 2025 |
Poplatok: | 220 eur,- € (po prijatí) |
Doplňujúce informácie: | Prihláška nie je spoplatnená |
Kontaktná osoba pre bližšie informácie: |
otázky odbornej povahy: PaedDr. Katarína Szíjjártóová. PhD. otázky administratívnej povahy: Martina Gughová |
Adresa poskytovateľa a miesto vzdelávania: |
Univerzita Konštantína Filozofa Pedagogická fakulta Dražovská 4 94901 Nitra |