Mentoring v pedagogickej teórii a praxi cvičného a uvádzajúceho učiteľa

Mentoring v pedagogickej teórii a praxi cvičného a uvádzajúceho učiteľa

Názov programu vzdelávania:  Mentoring v pedagogickej teórii a praxi cvičného
a uvádzajúceho učiteľa 
Forma vzdelávania : Kombinovaná (prezenčná/online/dištančná)
Druh vzdelávania: Inovačné vzdelávanie – Akreditovaný vzdelávací program
Odborný garantL Prof. PaedDr. Zdenka Gadušová, CSc.
Doc. PaedDr. Igor Lomnický, PhD.
Prof. PaedDr. Jana Duchovičová, PhD.
Lektori: doc. PhDr. Viktor Gatial, PhD.
PhDr. Anna Klimentová, PhD.
PaedDr. Katarína Szíjjártóová. PhD.
Cieľová skupina:

Inovačné vzdelávanie je vhodné pre tie kategórie PZ, ktoré štandardne vykonávajú činnosti cvičného učiteľa pre študentov pripravujúcich sa na výkon povolania v kategórii PZ alebo OZ vo vysokoškolskom študijnom programe. Sú to kategórie PZ zodpovedné za uskutočňovanie školského vzdelávacieho programu: učiteľ, vychovávateľ, školský špeciálny pedagóg a OZ vykonávajúci pracovnú činnosť v kategórii: špeciálny pedagóg, sociálny pedagóg

 

Predpoklady pre prijatie: Na vzdelávanie bude zaradený pedagogický zamestnanec v uvedenej kategórii a kariérovom stupni, ktorý spĺňa kvalifikačné predpoklady v súlade s vyhláškou MŠVVaŠ SR č. 1/2020 Z. z.
Uchádzač bude zaradený na vzdelávanie na základe písomnej prihlášky a splnenia kvalifikačných predpokladov
Ciele a obsah vzdelávania:

Hlavným cieľom inovačného vzdelávania je rozšírenie a prehĺbenie profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti súvisiacej s metodickým vedením študenta alebo začínajúceho učiteľa v pozícii cvičného učiteľa a uvádzajúceho učiteľa. Cieľom inovačného vzdelávania je posilnenie kvality mentoringu z hľadiska teoretickej a praktickej prípravy.
Absolventi inovačného vzdelávania poznajú povinnosti mentora, možnosti skvalitnenia práce uvádzajúceho a cvičného učiteľa, obsah a metodiku reflexívnej profesijnej prípravy pedagogického zamestnanca. Absolventi sú schopní rozpoznať a interpretovať svoje komunikačné prednosti, ale aj ťažkosti v interakcii s kolegami a študentmi a ďalšími aktérmi vzdelávania. Poznajú techniky sebarozvoj a v tejto oblasti, reflexívne interpretujú, analyzujú a hodnotia svoje pedagogické skúsenosti a názory. Poznajú metódy a stratégie mentoringu, koučingu, teórie a koncepty líderstva. Stratégie hodnotenia v dospelom veku, aspekty rozvíjania reflexívneho myslenia. Poznajú teóriu konfliktov, možnosti analýzy konfliktných situácií v školách, tradičné a alternatívne metódy ich riešenia.
Absolventi programu vzdelávania sú schopní identifikovať individuálne vzdelávacie a personálne potreby študenta na praxi, analyzovať psychologické a sociálne faktory učenia sa dospelých, vytvárať podporujúce a reflektujúce prostredie pre praxujúceho študenta/ uvádzaného PZ, riadiť cvičný proces – projektovať, realizovať, hodnotiť pedagogickú prax študenta/ adaptačný proces uvádzaného PZ, ovplyvňovať profesionálny rozvoj študenta/PZ (analyzovať, komunikovať, motivovať, podporovať), rozvíjať sociálne zručnosti študenta/PZ (podporovať prosociálne správanie, kooperatívne zručnosti), poskytovať individuálne poradenstvo študentovi. Sú spôsobilí používať nástroje sebareflexie a sebarozvoja, identifikovať svoje silné a slabé stránky, rozvíjať svoje pedagogické kompetencie a mentorské kvality, stanoviť si vlastné rozvojové ciele, zvyšovať svoju odbornosť, sledovať a uplatňovať moderné trendy vo svojej práci a byť profesijným modelom.

Rozsah vzdelávania  60 hodín
Podmienky ukončenia vzdelávacieho programu: 1. Najmenej 80 % osobná účasť na prezenčnej forme vzdelávania.
2. Vypracovanie a odovzdanie zadaného výstupu z vybranej oblasti inovačného vzdelávania.
3. Záverečná prezentácia pred najmenej trojčlennou skúšobnou komisiou v súlade s § 56 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z.
Získané profesijné kompetencie absolventa

programu vzdelávania: absolvent ovláda - teoretické a praktické znalosti o plánovaní, organizácii, realizácii a monitorovaní mentorských aktivít, zákonitosti profesijného rozvoja pedagogického zamestnanca, zásady organizácie individuálnej a skupinovej praxe, charakteristiky a vývoj osobnosti, poruchy vývoja osobnosti, príčiny problémov v správaní, systém, formy, metódy a nástroje plánovania a hodnotenia vzdelávania, teóriu a prax (techniky) efektívneho zvládania konfliktov v školách, absolvent je schopný - rozvíjať schopnosti mentorovanej osoby, najmä logické myslenie, riešenie problémov a komunikáciu,
účinne integrovať metodické, predmetové, teoretické a kurikulárne poznatky, efektívne využívať rôzne modely plánov vzdelávania, plánovať, organizovať, realizovať, monitorovať a hodnotiť proces pedagogickej praxe/činnosti, vybrať a uplatňovať vyučovacie stratégie (metódy, organizačné formy, učebné pomôcky) z hľadiska mentorovania a monitorovať, hodnotiť a posudzovať výsledky ich uplatňovania, rešpektovať individualitu mentorovaného a zohľadniť to v edukačnom procese, efektívne využívať postupy a techniky riešenia konfliktov, poskytovať spätnú väzbu mentorovanej osobe/ inštitúcii organizujúcej pedagogickú prax, viesť požadovanú dokumentáciu o mentorovanej osobe

Termín podávania prihlášok: do 13. 12. 2024 (výlučne elektronicky prostredníctvom e-prihlášky)
Minimálny počet účastníkov vzdelávania: 15 osôb. Poskytovateľ vzdelávania si vyhradzuje právo otvoriť vzdelávanie po naplnení minimálneho počtu uchádzačov so začiatkom 10.2. 2025
Poplatok:  220 eur,- € (po prijatí)
Doplňujúce informácie: Prihláška nie je spoplatnená
Kontaktná osoba pre bližšie
informácie:
otázky odbornej povahy: PaedDr. Katarína Szíjjártóová. PhD.

otázky administratívnej povahy: Martina Gughová
Adresa poskytovateľa a
miesto vzdelávania:
Univerzita Konštantína Filozofa
Pedagogická fakulta
Dražovská 4
94901 Nitra

 

 

 

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie