DESIRE

DESIRE  -  Development of Embedded System Courses with Implementation of Innovative Virtual Approaches for Integration of Research, Education and Production in Ukraine, Georgia, Armenia
 
Grantová schéma: Projekt TEMPUS No 544 091-2013-BE-JPCR
 
Koordinátor (zodpovedný riešiteľ) projektu / Project coordinator:
Thomas More University College, BE
 
Doba realizácie / Project duration: 2013 – 2016
Spoluriešitelia projektu / Project partners:
  • Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre (Slovensko)
Constantine the Philosopher University in Nitra, SK
  • Technická univerzita Ilmenau (Nemecko)
Ilmenau  University of Technology, D
  • Záporožská štátna technická univerzita (Ukrajina)
Zaporizhzhya National Technical University, UA
  • Krymská strojnícka a pedagogická univerzita Simferopol (Ukrajina)
Crimean Engineering and Pedagogical University,  UA
  • Štátna strojnícka akadémia Donbas (Ukrajina)
Donbass State Engineering Academy, UA
  • Kyjevská univerzita Borisa Grynčenka (Ukrajina)
Borys Grinchenko Kyiv University, UA
  • Arménska štátna univerzita strojárstva (Arménsko)
State Engineering University of Armenia (Polytechnic), AM
  • Jerevanská štátna univerzita architektúry a stavebníctva (Arménsko)
Yerevan State University of Architecture and Construction, AM
  • Výskumný ústav telekomunikácií, Jerevan (Arménsko)
Yerevan Telecommunication Research Institute CJSC, AM
  • Gruzínska technická univerzita (Gruzínsko)
Georgian Technical University, GE
  • Štátna univerzita Ivana Javakhishviliho, Tbilisi (Gruzínsko)
Ivane Javakhishvili Tbilisi State University, GE
 
Ciele a výstupy projektu:
Hlavným cieľom projektu DESIRE bolo navodenie zmeny teoreticky orientovanej výučby niektorých technických oblastí na prakticky orientovanú a kompetencie rozvíjajúcu výučbu. V súlade s názvom projektu – Vývoj kurzov vstavaných systémov s implementáciou inovatívnych virtuálnych prístupov v zameraní na integráciu výskumu, vzdelávania a výroby na Ukrajine, v Gruzínsku a v Arménsku – jednotlivé aktivity projektu DESIRE boli svojím obsahovým zameraním nasmerované na oblasť vstavaných (embedded) systémov.
Hlavný cieľ projektu bol konkretizovaný v nasledujúcich špecifických cieľoch:
  • vytvoriť prakticky orientované sylaby a moduly výučby v prostredí vstavaných systémov,
  • vytvoriť laboratóriá vzdialených experimentov v partnerských inštitúciách na Ukrajine, v Gruzínsku a v Arménsku,
  • rozvinúť schopnosti pracovať so vstavanými systémami požadovanými na trhu práce.
Z metodologického hľadiska jednotlivé aktivity projektu vytvárali tri na seba nadväzujúce zoskupenia: zoskupenie analýz, zoskupenie vývoja a zoskupenie monitoringu a hodnotenia.
Katedra techniky a informačných technológií PF UKF pri riešení projektu bola zodpovedná za vývoj kurzov a učebných materiálov tematicky zameraných na problematiku elektronického vzdelávania, virtuálnych experimentov, vzdialených laboratórií, výučby techniky a formovania mäkkých zručností, tzv. soft skills technikov a za hodnotenie efektívnosti využívania týchto prostriedkov vzdelávania pri formovaní požadovaných kompetencií.
V rámci riešenia projektu boli na katedre vytvorené štyri študijné moduly:
  • Quality Engineering,
  • Learning Management,
  • New Teaching Approaches in Engineering a
  • Soft Skills for Engineers,
pričom modul New Teaching Approaches in Engineering bol ďalej štruktúrovaný do troch submodulov a to:
  • Information Technologies in Education,
  • E-learning Methods in Education,
  • Technical Aspects of Remote Experiment Construction.
Project goals and outputs:
The main goals of the project DESIRE was to introduced a change from the theoretically oriented teaching of some technical subjects to practice oriented and competence developing education. In accordance with the project title - Development of Embedded System Courses with Implementation of Innovative Virtual Approaches for Integration of Research, Education and Production in Ukraine, Georgia, Armenia  - particular project activities were focused on the area of embedded systems.
Within the main goals following particular goals were specified:
  • development of practically oriented syllabi and teaching modules in the environment of embedded systems,
  • creation of remote laboratories in the concerned project partners institutions
  • development of skills to work with the embedded systms required at the labour market.
In accordance with the stated three specific aims the project activities were carried out in three clusters: a cluster of analysis, a cluster of development, and a cluster of monitoring and evaluation.

desire

 
Katedra techniky a informačných technológií PF UKF pri riešení projektu bola zodpovedná za vývoj kurzov a učebných materiálov tematicky zameraných na problematiku elektronického vzdelávania, virtuálnych experimentov, vzdialených laboratórií, výučby techniky a formovania mäkkých zručností, tzv. soft skills technikov a za hodnotenie efektívnosti využívania týchto prostriedkov vzdelávania pri formovaní požadovaných kompetencií. V rámci riešenia projektu boli na katedre vytvorené štyri študijné moduly: Quality Engineering, Learning Management, New Teaching Approaches in Engineering a Soft Skills for Engineers, pričom modul New Teaching Approaches in Engineering bol ďalej štruktúrovaný do troch submodulov a to: Information Technologies in Education, E-learning Methods in Education, Technical Aspects of Remote Experiment Construction.
Main tasks of the Department of Technology and Information Technologies were concentrated on activities of the development cluster. The department was responsible for the development of courses and study materials thematically focused on the problems of e-learning, virtual experiments, remote laboratories, teaching technology, soft skills for engineers, and on evaluation of the effectiveness of using these educational means in required competences setting. Within the project, four study modules were developed:
  • Quality Engineering,
  • Learning Management,
  • New Teaching Approaches in Engineering and
  • Soft Skills for Engineers.
The module New Teaching Approaches in Engineering has been further divided into the three submodules: 
  • Information Technologies in Education,
  • E-learning Methods in Education,
  • Technical Aspects of Remote Experiment Construction.
Bližšie informácie / Further information:
Účastníci letného kurzu DESIRE / Participants of DESIRE summer course