Vyučovanie v školách druhej šance

PRAX V CENTRE farba

.APVV-18-0018 Vyučovanie v školách druhej šance z perspektívy učiteľa a dospelého učiaceho sa 

1. Ciele 2. Riešitelia 3. Výročné správy 4. Publikácie 5. Konferencie a výstavy
6.    7. Popularizácia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ciele 

Hlavný cieľ projektu: Identifikovať kľúčové aspekty vyučovania v druhošancovom vzdelávaní z perspektívy učiteľa a dospelého študenta bez vzdelania a so základným vzdelaním. Pre naplnenie hlavého cieľa je potrebné naplniť jeho čiastkové aspekty:

1. Identifikovať aktuálny stav vedeckého poznania v oblasti druhošancového vzdelávania ľudí bez vzdelania a so základným vzdelaním. Toto umožní (priebežnú) aktualizáciu poznatkov s ohľadom na relevantnosť celého výskumného projektu v kontexte neustále narastajúceho vedeckého poznania.

2. Identifikovať aktuálne požiadavky na kompetencie učiteľov druhošancového vzdelávania v zahraničí a aktuálny stav praxe druhošancového vzdelávania na Slovensku. Táto oblasť bude predstavovať východiskovú bázu pre nasledujúce dva čiastkové ciele tak v teoretickej rovine, ako aj v kontexte využitia výsledkov čiastkového cieľa pre metodologické spracovanie procesu napĺňania ďalších cieľov.

3. Identifikovať kľúčové aspekty vyučovania v druhošancovom vzdelávaní na základe sebareflexie učiteľov a reflexie učiacich sa. Táto rovina umožní vytvoriť empirický model integrovaných kompetencií učiteľa dospelých bez vzdelania a so základným vzdelaním v druhošancovom vzdelávaní.

4. Vytvoriť teoretický model integrovaných kompetencií učiteľa v druhošancovom vzdelávaní dospelých bez vzdelania a so základným vzdelaním a typológiu učiteľov s ohľadom na ich kompetenčné vzorce.

Cieľové skupiny výskumu:

  • učitelia druhošancového vzdelávania SOŠ a ZŠ​
  • dospelí študenti druhošancového vzdelávania – bez vzdelania a so základným vzdelaním​

Prínos a výsledky projektu:

Projekt reflektuje na nedostatok empirického poznania o kvalite vyučovania v rámci druhošancového vzdelávania na základných a stredných školách na Slovensku a na absenciu prípravy učiteľov druhošancového vzdelávania na vzdelávanie dospelých. Výsledkom projektu bude teoretický integrovaný model kompetencií učiteľa druhošancového vzdelávania dospelých bez vzdelania a so základným vzdelaním a originálna typológia učiteľov s ohľadom na ich kompetencie.


2. Riešitelia  

Odbor vedy a techniky                                50301 – Andragogika

Evidenčné číslo projektu:                           APVV-18-0018

Charakter výskumu:                                   základný výskum

Začiatok riešenia projektu:                        1.7.2019

Koniec riešenia projektu:                           30.6.2023

 

Riešiteľská organizácia:                             Prešovská univerzita v Prešove Fakulta humanitných a prírodných vied

Spoluriešiteľská organizácia:                     Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre - Pedagogická fakulta

Zodpovedný riešiteľ projektu:                   prof. PaedDr. Lenka Pasternáková, PhD., MBA

Zodpovedný spoluriešiteľ za PF UKF:      doc. PhDr. Dominika Temiaková, PhD.

 

Zoznam aktuálnych riešiteľov za UNIPO:

Mgr. Marianna Berinšterová, PhD.

Mgr. Imrich Ištvan, PhD.

prof. PhDr. Eduard Lukáč, PhD.

doc. PhDr. Marek Lukáč, PhD.

Mgr. Silvia Lukáčová, PhD.

Mgr. Mária Majherová, PhD.

prof. PaedDr. Lenka Pasternáková, PhD., MBA.

PhDr. Valentína Šuťáková, PhD.

doc. PaedDr. Mária Zahatňanská, PhD.

 

Zoznam aktuálnych riešiteľov za UKF PF Nitra:

doc. PhDr. Dominika Temiaková, PhD.

Mgr. Justin Turzík

 


3. Výročné správy 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 


4. Publikácie  

LUKÁČ, M. a D. TEMIAKOVÁ, 2021. Systémové prvky druhošancového vzdelávania. In: Mladá veda. Young Science [online]. Roč. 9, č. 1, s. 23-32. ISSN 1339-3189. Dostupné z: http://www.mladaveda.sk/casopisy/2021/01/01_2021_04.pdf

PASTERNÁKOVÁ, L. a M. ZAHATŇANSKÁ, M., 2021. Primárne výchovné inštitúcie a ich vplyv na vzdelávanie. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae: Universitatis Catholicae in Ružomberok. Roč. 20, č. 5, s. 195-206. ISSN 1336-2232. 

PIROHOVÁ, I., 2021. Druhošancové vzdelávanie v období prekarizácie práce. In: Pedagogika.sk [online]. Roč. 12, č. 3, s. 232-242. ISSN 1338-0982. Dostupné z: http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-12/cislo-3/Pedagogika%202021.3.pdf

LUKÁČ, M., LUKÁČOVÁ, S., BOLFÍKOVÁ, E., PIROHOVÁ, I., 2021. Education at second chance schools during the first wave of the covid-19 pandemic in slovakia – tools, methods, effectiveness.  In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research [online]. Vol. 11, issue 2, pp. 162-170. ISSN 2464-6733. Dostupné z: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1102/PDF/1102.pdf

BOLFÍKOVÁ, E. and I. PIROHOVÁ, 2021. Introducing a Study of Second Chance School Teachers from the Self-reflection Perspective of Discourse Analysis and Ethnomethodology. In: Konteksty pedagogiczne. Tom 2, numer 17. ISSN 2300-6471 Dostupné z: https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/326/256

PIROHOVÁ, I. 2021. Prekariát a druhošancové vzdelávanie. In: Pedagogika a andragogika 1: vedy o výchove a vzdelávaní. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, s. 258 – 267. ISBN 978-80-223-5146-1. 

LUKÁČOVÁ, S., 2021. Riziká nižšieho stredného odborného vzdelávania vo vzťahu k učiacim sa bez vzdelania. In M. KRYSTOŇ (ed.). Andragogické štúdie 2021. B. Bystrica: Belianum, s. 156-164. ISBN 978-80-557-1893-4 

LUKÁČ, M., 2021. Vplyv skúseností z iniciálneho vzdelávania na participáciu vo formálnom vzdelávaní dospelých. In M. KRYSTOŇ (ed.). Andragogické štúdie 2021. B. Bystrica: Belianum, s. 148-154. ISBN 978-80-557-1893-4 

LUKÁČ, E., 2021. M. Weingart a jeho podiel na založení prvej univerzitnej extenzie na území Slovenska. In M. KRYSTOŇ (ed.). Andragogické štúdie 2021. B. Bystrica: Belianum, s. 11-18. ISBN 978-80-557-1893-4 

ŠUŤÁKOVÁ, V. a M. LENHARDTOVÁ, 2021. Profesijný rozvoj učiteľov v kontexte druhošancového vzdelávania. In M. KRYSTOŇ (ed.). Andragogické štúdie 2021. B. Bystrica: Belianum, s. 138-147. ISBN 978-80-557-1893-4 

BOLFÍKOVÁ, E., 2021. Učiteľ vo vzdelávaní druhej šance v seba-identifikácii – diskurzný priestor empirických úrovní v optike etnometodológie. In M. KRYSTOŇ (ed.). Andragogické štúdie 2021. B. Bystrica: Belianum, s. 130-137. ISBN 978-80-557-1893-4 

PIROHOVÁ, I., a L. PASTERNÁKOVÁ, 2021. Kompetencie učiteľa pre druhošancové vzdelávanie. In M. KRYSTOŇ (ed.). Andragogické štúdie 2021. B. Bystrica: Belianum, s. 122-129. ISBN 978-80-557-1893-4 

PASTERNÁKOVÁ, L., 2021. Education and its pitfalls in current pandemic society.  In: J. VETEŠKA a M. KURSCH (eds.). Vzdělávání dospělých 2020 - reflexe, realita a potenciál virtuálního světa: sborník z 10. ročníku mezinárodní vědecké konference Vzdělávání dospělých 2020 konané v Praze 16. prosince 2020 [online] Praha: Česká andragogická společnost, s. 90-96. ISBN 978-80-907809-7-2. 

PIROHOVÁ, I. a V. ŠUŤÁKOVÁ, 2021. Učiteľ druhošancového vzdelávania z perspektívy učiteľa. In: Sborník abstraktů z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2021: rozvoj kompetencí relevantních pro život a praxi v 21. století [print, elektronický dokument]. Brno: Mendělova univerzita v Brne, s. 128-129. ISBN 978-80-7509-802-3. 

LUKÁČOVÁ, S., LUKÁČ, M., PIROHOVÁ, I., LUKÁČ, E. & D. TEMIAKOVÁ, 2020. The current situation in 'second chance' education in Slovakia. In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research [online]Vol. 10, č. 1, s. 165-171. ISSN 2464-6733. Dostupné z: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1001/PDF/1001.pdf. doi.org/10.33543/1001

LUKÁČOVÁ, S., a D. TEMIAKOVÁ, 2020. Druhošancové vzdelávanie dospelých odsúdených vo výkone trestu odňatia slobody na Slovensku. In: Mladá veda. Young Science [online]. Roč. 8, č. 1, s. 167-179. ISSN 1339-3189. Dostupné z: http://www.mladaveda.sk/casopisy/2020/01/01_2020_17.pdf

PASTERNÁKOVÁ, L., 2020. Špecifiká súčasného vzdelávania. In: STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Roč. 19, č. 5, s. 104 – 109. ISSN -1336-2232

PIROHOVÁ, I. a E. LUKÁČ, 2020. Druhošancové vzdelávanie v akčných plánoch menej rozvinutých okresov Slovenska. In: Prohuman [online]. Roč. 11, 7. septembra 2020. ISSN 1338- 1415. Dostupné z: https://www.prohuman.sk/print/pedagogika/druhosancove-vzdelavanie-vakcnych-planoch-menej-rozvinutych-okresov-slovenska.

LUKÁČ, M., 2020. Motivácia nízkokvalifikovaných dospelých k vzdelávaniu. In: Prohuman [online]. Roč. 11, 15.12.2020. ISSN 1338-1415, Dostupné z: https://www.prohuman.sk/andragogika/motivacia-nizkokvalifikovanych-dospelych-kvzdelavaniu.

TEMIAKOVÁ, D., 2020. Kompetenčný model učiteľa v druhošancovom vzdelávaní dospelých. In: Sociálno-zdravotnícke spektrum. Social Health Spectrum [online]. Roč. 9., 21.11.2020. ISSN 1339-2379. Dostupné z: https://www.szspektrum.eu/wpcontent/uploads/2020/11/Terniakova_01.pdf.

PIROHOVÁ I. & M. LEHHARDTOVÁ, 2020. Barriers to the Education of Adults with Little or no Education within The Slovak School System. In: Educational Alternatives [online]. Roč. 18, s. 60 – 69. ISSN 1314-7277. Dostupné z: https://www.scientific-publications.net/get/1000044/1600242876308817.pdf

PIROHOVÁ, I., LUKÁČ, E. a S. LUKÁČOVÁ, 2020. Druhošancové vzdelávanie v kontexte politík celoživotného vzdelávania a regionálneho rozvoja [online]. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 128 s. ISBN 978-80-555-2609-6. Dostupné z: www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Pirohova2/subor/97 88055526096.pdf.

PIROHOVÁ, I. a E. LUKÁČ, E.. 2020. Druhošancové vzdelávanie a jeho miesto v dokumentoch rozvoja regiónu a najmenej rozvinutých okresov Košického samosprávneho kraja. In: M. KRYSTOŇ, ed. Andragogické štúdie 2020. Banská Bystrica: Belianum, Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta, s. 172-183. ISBN978-80-557- 1730-2.

TEMIAKOVÁ, D., 2020. Učiteľ v druhošancovom vzdelávaní dospelých - zahraničné kontexty. In: MMK 2020: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. Hradec Králové: Magnanimitas, s. 597 – 601. ISBN 978-80-87952-33-7, S. 597- 601.

TEMIAKOVÁ, D., 2020. Učiteľ v druhošancovom vzdelávaní dospelých a jeho profesijné kompetencie. In: Grant Journal. Roč. 9, č. 2., s. 74-78. ISSN 1805-0638. Dostupné na: https://www.grantjournal.com/issue/0902/PDF/0902temiakova.pdf

BOLFÍKOVÁ, E. 2019, Druhošancové vzdelávanie v podmienkach vedomostnej spoločnosti v perspektíve ideovej bázy byrokracie. In: D. ROVENSKÁ a E. ŽUPOVÁ (eds.) Byrokracia verzus vedomostná organizácia v prostredí verejnej správy. Košice: UPJŠ v Košiciach, s. 21 – 28. ISBN 978-80-8152-822-4 (e-publikácia). Dostupné z: 

https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/fvs/byrokracia-vs-vedomostna-organizacia.pdf 

LUKÁČ, E., 2019. Postavenie učiteľa v druhošancovom vzdelávaní v kontexte celoživotného vzdelávania. In: Husár. J. (ed.) Nová sociálna edukácia človeka VIII: zborník príspevkov z konferencie 19.11.2019, PbF PU v Prešove. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, s. 88-101. ISBN 978-80-555-2392-7. Dostupné z: 

https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Husar9/subor/9788055523927.pdf

MAYER, K. 2019, Evaluačné procesy uplatňované učiteľom v druhošancovom vzdelávaní. In: Husár. J. (ed.) Nová sociálna edukácia človeka VIII. : zborník príspevkov z konferencie 19.11.2019, PbF PU v Prešove. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, s. 178-186. ISBN 978-80-555-2392-7. Dostupné z: 

https://www.pulib.sk/web/pdf/web/viewer.html?file=/web/kniznica/elpub/dokument/Husar9/subor/9788055523927.pdf

LUKÁČ, M., LUKÁČOVÁ, S. a I. PIROHOVÁ, 2019. Druhošancové vzdelávanie dospelých s nízkym stupňom vzdelania a bez vzdelania – otázky informovanosti a dostupnosti. In: MMK 2019. Mezinárodní Masarykova konference pre doktorandy a mladé vědecké pracovníky [online]. Hradec Králové: Magnanimitas, s. 517-527. ISBN 978-80-87952-31-3. Dostpuné z:  http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2019.pdf  

LENHARDTOVÁ, M. a I. PIROHOVÁ, 2019. K metódam a formám druhošancového vzdelávania. In: MMK 2019. Mezinárodní Masarykova konference pre doktorandy a mladé vědecké pracovníky [online]. Hradec Králové: Magnanimitas, s. 517-527. ISBN 978-80-87952-31-3. Dostupné z:  http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2019.pdf

LUKÁČ, M., LUKÁČOVÁ, S., 2022. Education of the incarcerated in Slovak legislation. In: AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research [online]. Vol. 12, Issue 2, pp. 145-151. ISSN 2464-6733. Dostupné z: http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1202/PDF/1202.pdf. doi.org/10.33543/1202 (podiel 50 %) 

LUKÁČ, M., 2022. Pohľad dospelých študentov na druhošancové vzdelávanie. In: I. IŠTVÁN, ed. Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja. Prešov: Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove, s. 28-41. ISBN 978-80-555-3018-5  

LUKÁČ, M., 2022. Prístup nízkokvalifikovaných dospelých k základnému a strednému vzdelaniu. In: M. KRYSTOŇ, ed. Andragogické štúdie 2022. Banská Bystrica: Belianum, s. 123-137. ISBN 978-80-557-1976-4 

PASTERNÁKOVÁ, L., 2022. Impact of the pandemic on education. In: J. KŘÍŽ a Z. SVOBODOVÁ, eds. Adult Education 2021 – in Diverse Learning Environments. Proceedings of the 11th International Adult Education Conference, 14-15 December 2021 Prague, Czech Republic. Praha: Česká andragogická společnost, s. 137-154. ISBN 978-80-908330-2-9 

BARNOVÁ, S., HASAJOVÁ, L., PASTERNÁKOVÁ, L., GABRHELOVÁ, G. & S. KRÁSNA, 2022. Subjectively perceived preparedness of pre-service vocational subject teachers for providing second chance education. In: L. GÓMEZ CHOVA, A. L. MARTÍNEZ & J. LEES, eds. ICERI2022 Proceedings. 15th International Conference on Education, Research and Innovation, November 7th-9th, 2022, Seville, Spain. Valencia: IATED Academy, p. 6693-6699. ISBN 978-84-09-45476-1 

PASTERNÁKOVÁ, L., 2022. Špecifiká vzdelávania v súčasnom školstve. In: J. HANULIAKOVÁ a D. PORUBČANOVÁ, eds. Pozitívna edukácia – teória a skúsenosti z online vzdelávania stredných a vysokých škôl v európskom kontexte. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Kuchárska kniha pre život.  

PASTERNÁKOVÁ, L., 2022. Súčasná spoločnosť a hodnota edukácie. In: I. IŠTVÁN, ed. Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja. Prešov: Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove, s. 79-88. ISBN 978-80-555-3018-5  

LUKÁČ, E. 2022. Problematika druhošancového vzdelávania vo vybraných dokumentoch a aktivitách UNESCO. In: I. IŠTVÁN, ed. Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja. Prešov: Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove, s. 89-103. ISBN 978-80-555-3018-5  

LUKÁČ, E. 2022. Second-chance education in UNESCO actvivties – examples from history an some current forms. Acta Educationali Generalis. Vol. 12, Issue 3, s. 102-115. 

LUKÁČ, E. 2022. K niektorým výsledkom skúmania druhošancového vzdelávania na Slovensku. In: L. KAMANOVÁ, L., ed. Sborník abstraktů z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2022 „Omnes, omnia, omnio“ pro 21. století? Brno: Mendelova univerzita, s. 79-81. ISBN 978-80-7509-845-0 

LUKÁČOVÁ, S. a M. LUKÁČ, 2022. Vzdelávanie vo väzniciach. Pohľad učiteľov na formálne vzdelávanie odsúdených. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. ISBN 978-80-555-2949-3. Dostupné z: https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Lukacova4  

LUKÁČOVÁ, S., 2022. Väzenie ako edukačné prostredie a odsúdený ako učiaci sa. In: Mladá veda. Young Science [online]. Roč. 10, č. 3, s. 24-35. ISSN 1339-3189. Dostupné z: https://www.mladaveda.sk/casopisy/2022/03/03_2022_03.pdf 

LUKÁČOVÁ, S., 2022. Kompetencie učiteľa v druhošancovom vzdelávaní. In: I. IŠTVÁN, ed. Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja. Prešov: Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove, s. 104-115. ISBN 978-80-555-3018-5 

ŠUŤÁKOVÁ, V., PIROHOVÁ, I. a I. IŠTVAN, 2022. Chudoba vzdelávaniu nepraje, Vyučovanie v druhošancovom vzdelávaní z perspektívy učiteľa. Prešov: PU v Prešove, FHPV. ISBN 978-80-555-3017-8 

ŠUŤÁKOVÁ, V., 2022. Professional competences of teachers of second chance education and their development. In:  Proceedings of ICERI2022 15th International Conference od Education, Research and Innovation November 7th-9th, 2022. Eds. Luis Gomez Chova, Augustin Lopez, Joanna Lees. Published by IATED Academy, pp. 2967-2974. ISBN 978-84-09-37758-9. (v procese zaradenia do WoS) 

ŠUŤÁKOVÁ, V., 2022. Specification of education process of adult learners in second chance education in slovakia. In:  Proceedings of ICERI2022 15th International Conference od Education, Research and Innovation November 7th-9th, 2022. Eds. Luis Gomez Chova, Augustin Lopez, Joanna Lees. Published by IATED Academy, pp. 2984-2989. ISBN 978-84-09-37758-9. (v procese zaradenia do WoS) 

TEMIAKOVÁ, D., 2022. Prison libraries in Slovakia as a specific educational environment. In: J. KŘÍŽ, a Z. SVOBODOVÁ, eds. Adult Education 2021 – in Diverse Learning Environments. Proceedings of the 11th International Adult Education Conference, 14-15 December 2021 Prague, Czech Republic. Praha: Česká andragogická společnost, s. 247-260. ISBN 978-80-908330-2-9 

TEMIAKOVÁ, D. a J. TURZIK, 2022. Orientation of second-chance schools towards students. In: Grant Journal. Vol. 2, no. 11, p. 90-92. Hradec Králové: Magnanimitas. ISSN 1805-062X 

TEMIAKOVÁ, D. a J. TURZÍK, 2022. Na študenta orientované druhošancové vzdelávanie. In: I. IŠTVÁN, ed. Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja. Prešov: Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove, s. 124-131. ISBN 978-80-555-3018-5 

ŠUŤÁKOVÁ, V. a I. IŠTVAN, 2022. Druhošancové vzdelávanie z pohľadu učiteľov. In: I. Ištvan (ed.). Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja.  Prešov: PU v Prešove, FHPV. ISBN 978-80-555-3018-5 

ZAHATŇANSKÁ, M., 2022. Motivácia v druhošancovom vzdelávaní. In: I. IŠTVÁN, ed. Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja. Prešov: Ústav pedagogiky, andragogiky a psychológie, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove, s. 142-149. ISBN 978-80-555-3018-5 

 KAPOVÁ, J., BERINŠTEROVÁ, M. a K. FUCHSOVÁ, 2022. Socially focused professions (RIASEC). Value orientation for more and less extroverted students. In: E. LYSÁ, E., ed. Psychológia práce a organizácie 2022. Zborník príspevkov z 21. medzinárodnej konferencie. Bratislava: UK, s. 11-16. ISBN 978-80-223-5548-3 

BERINŠTEROVÁ, M., BOZOGÁŇOVÁ, M. a T. PETHO, 2022. Conflict Resolution Styles among Students of Management and Teacher Field of Study. In: E. LYSÁ, E., ed. Psychológia práce a organizácie 2022. Zborník príspevkov z 21. medzinárodnej konferencie. Bratislava: UK, s. 1-6. ISBN 978-80-223-5548-3 

BERINŠTEROVÁ, M., FUCHSOVÁ, K. a J. KAPOVÁ, 2022. Osobnostné koreláty prokrastinácie. In: M. SEDLÁR a M. GREŽO, eds. Sociálne procesy a osobnosť 2022. Kniha abstraktov 23. ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie. Bratislava: Ústave experimentálnej psychológie, Centrum sociálnych a psychologických vied SAV, s. 91. ISBN 978-80-89524-69-3

 


5. Konferencie 

 

Názov: Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja

Organizátor: UNIPO v Prešove; PF UKF v Nitre, Slovenská pedagogická spoločnosť pri SAV, APVV

Typ podujatia: vedecká konferencia

Miesto: Prešov

Dátum: 15.11.2022

Názov: Druhá šanca vo formálnom vzdelávaní II. Aktuálne otázky, pohľady z praxe a perspektívy rozvoja

Organizátor: UNIPO v Prešove; PF UKF v Nitre, Slovenská pedagogická spoločnosť pri SAV, APVV

Typ podujatia: vedecká konferencia

Miesto: Prešov

Dátum: 17.05.2023
 


6. 

     


7. Popularizácia 

eukom

eukom