Bakalárske štúdium (do 31.03.24)

 

Magisterské štúdium (do 30.04.24)

 

Doktorandské štúdium (do 31.05.24)

 

 

 

Hodnotenie vzdelávania

Dotazník pre študentov

  

 

 

Pedagogická prax

EPTE (European Primary Teacher Education)

Grantové schéma:
 
Program celoživotného vzdelávania LLP - ERASMUS
Multilaterálny projekt (Projekt rozvoja kurikula)
 
Koordinátor alebo zodpovedný riešiteľ projektu:
  • Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN University), Pedagogická fakulta, NIJMEGEN, Holandsko – Drs. Jan Pouwels – hlavný vedúci projektu a koordinátor
  • vedúca riešiteľského tímu za PF UKF v Nitre PhDr. Viera Kurincová, CSc.
  • členovia tímu:
PhDr. Anna Klimentová, PhD. – Katedra pedagogiky PF UKF, zástupca vedúcej tímu,
PaedDr. Soňa Grofčíková, PhD. – Katedra pedagogiky PF UKF, riešiteľ,
doc. PaedDr. Silvia Pokrivčáková, PhD. – Katedra lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií, PF UKF, riešiteľ,
PhDr. Viktor Gatiaľ, PhD. – Katedra pedagogickej a školskej psychológie PF UKF, riešiteľ,
PaedDr. Janka Satková, PhD. – Katedra výtvarnej tvorby a výchovy, riešiteľ,
doc. PaedDr. Gabriela Pavlovičová, PhD. – Katedra matematiky, FPV UKF, riešiteľ
Doba realizácie:
2009-2011
Po úspešnom ukončení a naplnení plánovaných zámerov, projekt pokračuje v podobe tzv. „živého projektu“ v spolupráci so zúčastnenými vysokoškolskými  inštitúciiami v Holandsku, Portugalsku, Rakúsku, Slovensku a v Slovinsku.
 
Ciele projektu:
Hlavným cieľom projektu bolo podporiť vzdelávanie na primárnom stupni školy a úroveň odbornej prípravy učiteľov tohto stupňa školy v európskom kontexte. Zámerom bol vypracovať spoločné kurikulum pre študentov – budúcich učiteľov elementárnych tried základnej školy. V projekte sa sústredila pozornosť na kurikulum pre cudzie jazyky, matematiku, prírodné vedy, históriu a filozofiu, pedagogiku a didaktiku a esteticko-výchovné predmety. Po absolvovaní štúdia týchto predmetov (ako zahraničného štúdia Erasmus+ v niektorej zo zúčastnených krajín) a prostredníctvom nich obohatenia si svojho domáceho kurikula sa predpokladalo, že absolvent zahraničného EPTE modulu bude kvalifikovane pripravený ako európsky učiteľ, ktorý dokáže kvalitne vykonávať prácu učiteľa v ľubovoľnej krajine EÚ.

 
PÔVODNÍ PARTNERI PROJEKTU
  • Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN University), Pedagogická fakulta, NIJMEGEN, Holandsko,
  • Pädagogische Hochschule Oberösterreich (PH OŐ), Inštitút pre kooperáciu vo vzdelávaní, LINZ, Rakúsko,
  • Escola Superior de Educaҫão, Pedagogická škola Polytechnického Inštitútu (IPP – ESEP), PORTO, Portugalsko,
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (UMCS), Fakulta pedagogiky a psychológie, LUBLIN, Poľsko,
  • Univerza v Ljubljani (UL), Pedagogická fakulta, LJUBLJANA, Slovinsko,
  • Univerzita Konštantína Filozofa (UKF), Pedagogická fakulta, NITRA, Slovenská republika
  • Umeå University (UmU), Pedagogická škola Umeå, UMEÅ, Švédsko
 
SÚČASNÉ AKTIVITY
V súčasnosti projekt pokračuje v podobe semestrálneho štúdia, ktoré reflektuje ideu európskej dimenzie vo vzdelávaní učiteľov. Táto idea je rešpektovaná v štruktúre, cieľoch a obsahu semestrálneho študijného programu. Študijný program obsahuje 6 modulov, v ktorých študent môže za každý získať 5 kreditov a to v týchto moduloch:
  • Society, Culture and Education
  • Plurilingual and Intercultural Education
  • Environment and Sustainable Development
  • Mathematics
  • Arts
  • Pedagogy and Didactics
Každý modul (a medzinárodná skupina participujúcich študentov) je v súčasnosti vyučovaný medzinárodným tímom expertov zo zúčastnených krajín (Portugalsko, Holandsko, Slovinsko, Slovensko a Rakúsko). Vyučujúci prinášajú do modulov svoje individuálne skúsenosti, rozdielne vyučovacie prístupy a preferencie a to na základe vlastnej  edukačnej a kultúrnej  minulosti. Celý EPTE semester je kompletne uznaný ako výberový modul štúdia v študijnom programe  Učiteľstva pre primárne vzdelávanie na PF UKF v Nitre (rovnako ako i v zúčastnených krajinách). EPTE semester sa každý rok realizuje v jednej z participujúcich krajín – V Nitre sa konal v roku 2020 a najbližšie bude znova v roku 2026. V letnom semestri 2023 prebieha na Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, v Holandsku a v roku 2024 bude realizovaný na Pedagogickej fakulte Univerzity v Ljubljani Slovinsko.
 
WEBOVÉ STRÁNKY PROJEKTU A JEHO PROPAGÁCIA
 
Ďalšie výstupy projektu
ZGAGA, P. 2011. European Dimensions of Teacher Education, Similarities and Differences. Ljubljana, 2011.
 
KURINCOVÁ, V., KLIMENTOVÁ, A. Internationalization of Universities and Teacher Preparation for the 21st Century, LLCE, 2016 3(2), ISSN 2453-7101. 
 

Táto webová stránka používa cookies.

Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies.

Rozumiem