Prednáška a workshop o tvorbe krátkeho animovaného filmu

Dňa 18. novembra 2024 sa v priestoroch Katedry výtvarnej tvorby a výchovy PF UKF v Nitre uskutočnila prednáška s názvom The process of animation: how to turn your scripts into animation / Proces animácie: ako premeniť skripty na animáciu, a za ňou nasledoval workshop s názvom How to turn a script into a
storyboard / Ako premeniť scenár na storyboard.
Prednáška aj workshop boli súčasťou plánovaných prednášok domácich i zahraničných expertov v rámci projektu KEGA č. 020UKF-4/2024 „Inovácia vysokoškolskej prípravy učiteľov výtvarného umenia v prepojení na potreby spoločnosti 21. storočia, projekt“ (zodpovedný riešiteľ: doc. PhDr. Adriana Récka, PhD.), ktorého hlavným cieľom je inovovať obsah vzdelávania vysokoškolskej prípravy budúcich učiteľov výtvarného umenia, v súlade s aktuálnymi výzvami a potrebami edukačnej praxe, v kontexte potrieb spoločnosti 21. storočia, ktoré vyplývajú z viacerých objektívnych ekonomických, technologických, ako aj kultúrno-spoločenských determinantov. S animáciou pracujú aj aktuálne osnovy výtvarnej výchovy pre ZŠ, kde sa žiaci oboznamujú s princípmi animácie a robia prvé pokusy o rozhýbanie obrázkov. V dnešnej modernej dobe sú už pre záujemcov online dostupné aj digitálne nástroje a návody na tvorbu krátkeho animovaného filmu, a učiteľ výtvarnej výchovy môže použiť niektoré z nich.
Prednášajúcou bola Bc. Nadia Bigos, ktorá absolvovala bakalárske štúdium digitálneho dizajnu na Univerzite národnej komisie pre vzdelávanie v Krakove (University of the National Education Commission, Krakow) v Poľsku v roku 2024. V súčasnosti je študentkou 1. ročníka magisterského štúdia umenia a digitálneho dizajnu (Art & Design Studies MA) na tej istej univerzite. Je účastníčkou národných a medzinárodných skupinových výstav a umeleckých workshopov, autorkou dvoch vedeckých článkov o virtuálnej realite a obranných mechanizmoch zobrazovaných v počítačových hrách. Zaujíma sa o worldbuilding a animáciu, a podieľala sa na tvorbe dvoch filmov, ktoré boli uvedené na portugalských, českých a thajských festivaloch. Súčasťou prezentácie boli aj ukážky vlastnej tvorby s názvom Synergy, intro / Synergia, úvod, a prezentácia tlačenej knihy (artbook o svete a postavách z herného intra) a filmu vytvoreného počas stáže v COLA Animation Studio v Portugalsku. V súčasnosti zobrazuje svoje umelecké vízie prostredníctvom animácií, pričom využíva novú zručnosť, aby svoje nápady „priviedla k životu“.
Prednáška a workshop boli zamerané na proces animácie od prvých nápadov, náčrtov, storyboardov po animáciu, animáciu čiarových obrázkov a textúrovanie. Proces animácie bol ilustrovaný na filme „Broskyňový príbeh“, ktorý bol výsledkom tímovej práce študentov jedného ročníka, a bol premietaný v Animafeste v Gdansku, na festivale Animánie v Plzni, na festivale Żubroffka v Białystoku a na Fuse.Kids Festivale v Bangkoku.
Na začiatku bolo účastníkom podujatia vysvetlené, prečo animácia trvá tak dlho, ako sa tvorí film na základe usporiadania kresieb zo storyboardu, a ako sa jednotlivé obrázky ukladajú v chronologickom poradí do animačného softvéru. „Hrubou animáciou“ boli nazvané rýchle a neprepracované náčrty scén, ktoré určujú načasovanie, pohyb a tok animácie. Ide o vizualizáciu pohybu, kde animátori nepracujú na žiadnych detailoch, a pohyb musí byť jednoduchý, aby sa neskoršia animácia dala ľahko prispôsobiť akýmkoľvek zmenám v scéne alebo spätnej väzbe. Nasleduje proces vytvárania finálnych kresieb, ktoré vidíme v hotovom filme. Umelci používajú kľúčové kresby a animačné grafy, aby bolo všetko konzistentné, nasledujú záverečné úpravy ako sú textúra, farby a tieňovanie. Workshop s názvom „Ako urobiť dobrý storyboard?“ bol zameraný na rozvoj kreativity účastníkov animovaním vlastného príbehu. Účastníci workshopu sa naučili, ako sa robí storyboard, čo je prvá vizualizácia nápadu a grafické znázornenie toho, čo sa stane vo filme.
Prednáška bola určená študentom so zameraním na výtvarnú výchovu alebo príbuzné odbory a títo študenti sa zúčastnili aj workshopu, ktorý bol svojím praktickým zameraním predurčený na to, aby študenti - budúci učitelia - získané poznatky využili vo svojej budúcej školskej praxi. Prednáška bola súčasťou Študentských dní nitrianskych univerzít 2024, konaných každoročne v meste Nitra, na ktorých sa podieľajú Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre a Slovenská poľnohospodárska univerzita.
 
Text: PaedDr. Janka Satková, PhD., PF – Katedra výtvarnej tvorby a výchovy
Fotografie: doc. PhDr. Adriana Récka, PhD. (1 – 6), PaedDr. Janka Satková, PhD. (7 – 13), PF – Katedra výtvarnej tvorby a výchovy
 
Lecture and workshop about the creation of a short animated film

On November 18, 2024 at the Department of Creative Arts and Art Education FE CPU in Nitra was held a lecture entitled The process of animation: how to turn your scripts into animation, followed by a workshop entitled How to turn a script into a storyboard.
Both the lecture and the workshop were part of the planned lectures by domestic and foreign experts within the project KEGA no. 020UKF-4/2024 “Innovation of university training of art teachers in connection with the needs of 21st century society" (responsible researcher: doc. PhDr. Adriana Récka, PhD.), the main goal of which is to innovate the content of the university training of future art teachers, in line with the current challenges and needs of educational practice, in the context of the needs of 21st century society, which result from several objective economic, technological, as well as cultural and social determinants. The current curriculum of art education for elementary schools also works with animation, where pupils get to know the principles of animation and make their first attempts to make pictures move. In today's modern times, digital tools and tutorials for creating a short animated film are already available online for those interested, and an art teacher can use some of them.
The lecturer was B.Sc. Nadia Bigos, who graduated with a bachelor's degree in digital design from the University of the National Education Commission in Krakow (Poland) in 2024. She is currently a 1st-year student of the master's degree in art and digital design (Art & Design Studies MA) at the same university. She is a participant in national and international group exhibitions and art workshops, author of two scientific articles about virtual reality and defense mechanisms displayed in computer games. She is interested in worldbuilding and animation, and she participated in the creation of two films that were shown at Portuguese, Czech and Thai festivals. The presentation also included samples of one's own work called Synergy, intro, and a presentation of a printed book (artbook about the world and characters from the game intro) and a film created during an internship at COLA Animation Studio in Portugal. She currently displays her artistic visions through animation, using a new skill to bring her ideas to life.
The lecture and workshop focused on the animation process from first ideas, sketches, storyboards, to animation. The animation process was illustrated in the film "Peach Story", which was the result of the teamwork of students of one year, and was shown at Animafest in Gdańsk, Animánie festival in Pilsen, Żubroffka festival in Białystok and Fuse.Kids Festival in Bangkok.
In the beginning, it was explained why animation takes so long, how the film is created based on the arrangement of drawings from the storyboard, and how the individual images are stored in chronological order in the animation software. "Rough animation" has been called the quick and unrefined sketches of scenes that determine the timing, movement and flow of the animation. It's a motion visualization where the animators don't work on any details, and the motion has to be simple so that the later animation can easily adapt to any changes in the scene or feedback. The following is the process of creating the final drawings that we see in the finished film. Artists use key drawings and animation charts to keep everything consistent, followed by finishing touches such as texture, color and shading.
The workshop entitled "How to make a good storyboard?" was aimed at developing the creativity of the participants by animating their own story. Workshop participants learned how to make a storyboard, which is the first visualization of an idea and a graphic representation of what will happen in the film.
The lecture was intended for students with a focus on art education or related fields, and these students also took part in the workshop, and we believe, that they will use the gained knowledge in their future school practice. The lecture was part of the Student Days of Nitra Universities 2024, held annually in the city of Nitra, in which the University of Constantine the Philosopher in Nitra and the Slovak University of Agriculture participate.
 
Text: PaedDr. Janka Satková, PhD., FE – Department of Creative Arts and Art Education
Fotografie: doc. PhDr. Adriana Récka, PhD. (1 – 6), PaedDr. Janka Satková, PhD. (7 – 13), FE – Department of Creative Arts and Art Education
 

1 Nadia Bigos KVTV 2

2 Nadia Bigos KVTV 2

4 Nadia Bigos KVTV 2

5 Nadia Bigos KVTV 2

3 Nada Bigos KVTV 26 Nadia Bigos KVTV 2

7 Nadia Bigos KVTV 28 Nadia Bigos KVTV 2

9 Nadia Bigos KVTV 210 Nadia Bigos KVTV 2

11 Nadia Bigos KVTV 213 Nadia Bigos KVTV 2

12 Nadia Bigos KVTV 2

 

 
skgbuaru 

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie

Táto webová stránka používa cookies.

Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies.

Rozumiem