Medzinárodná spolupráca s Tureckom

Jedinečný projekt s názvom „Beyond Borders: Virtual Collaboration of Future Teachers of English“ virtuálne spojil budúcich učiteľov anglického jazyka zo Slovenska a Turecka prostredníctvom Európskej školskej vzdelávacej platformy eTwinning. Do projektu sa zapojilo viac ako 80 študentov Katedry anglického jazyka a kultúryPedagogickej fakulty UKF v Nitre a65 študentov z Katedry anglického jazyka tureckej Univerzity v Mersine.Cieľom projektu bolo zvýšenie interkultúrnych a jazykových kompetencií študentov, ako aj rozvoj ich digitálnych zručností prostredníctvom moderných technológií a online nástrojov. Hlavnou riešiteľkou projektu bola študentka externého doktorandského štúdia na KAJK, Mgr. Nikola Mačičková, a všetky aktivity v rámci projektu prebiehali počas letného semestra na hodinách Interaktívnych zručností pod vedením Mgr. Beáty Ďuračkovej, PhD.
V prvej fáze projektu boli študenti zaradení do menších medzinárodných tímov, ktoré pozostávali z niekoľkých študentov zo Slovenska a ich rovesníkov z Turecka. Komunikáciou prostredníctvom rôznych online platforiem sa členovia tímov navzájom spoznávali, zisťovali podobnosti a rozdiely medzi svojimi kultúrami a hľadali prieniky v rôznych aspektoch ich života. V ďalšej fáze projektu si každý tím zvolil jednu tému, v rámci ktorej si študenti z oboch krajín naštudovali dostupné informácie z pohľadu svojej kultúry a vyselektovali zaujímavé poznatky, ktoré potom prezentovali svojim medzinárodným partnerom. V rámci jednotlivých diskusií museli k danej téme zaujať postoj, vyjadrovať vlastné názory, naučiť sa argumentovať a obhajovať svoje stanoviská. Zároveň sa učili citlivo vnímať a tolerovať odlišné názory, rozvíjali si schopnosť diplomaticky komunikovať, pracovať v tíme, vyjednávať a nachádzať kompromisy, rozhodovať o výsledkoch spoločnej práce, ale aj zvládať stresové situácie pri dodržiavaní stanovených termínov.
Študenti si vyberali zo širokej škály rôznorodých tém, počnúc spôsobom ochrany životného prostredia vo svojich krajinách, cez zvyky a tradície, obľúbené národné jedlá, významné osobnosti v národnej histórii, školský vzdelávací systém, prístup k otázkam duševného zdravia, využívanie umelej inteligencie v oblasti vzdelávania, šírenie dezinformácií v online priestore, až po vplyv sociálnych médií na život ľudí. Počas projektu si študenti pomocou webovej aplikácie Canva vytvárali vlastné profily, skupinové plagáty a finálne verzie prezentácie výsledkov skúmania v rámci zvolenej témy. Svoje poznatky a zistenia pretavili do rôznych foriem príspevkov v prvom tohtoročnom vydaní časopisu EnJoY, ktorý vychádza pod hlavičkou Katedry anglického jazyka a kultúry Pedagogickej fakulty UKF v Nitre [https://www.kajk.pf.ukf.sk/casopis-enjoy/ – V časopise môžu v anglickom jazyku bezplatne publikovať študenti a doktorandi všetkých katedier a fakúlt domácich aj zahraničných univerzít. Svoje príspevky môžu posielať na ]

Obrázok1

Vďaka tejto výnimočnej spolupráci vznikli nielen zaujímavé a podnetné príspevky do časopisu, ale aj nové medzinárodné priateľstvá a pracovné väzby, ktoré nám aj v budúcnosti môžu priniesť nové príležitosti vzájomných návštev, výmeny informácií v oblasti vzdelávania, vedeckého výskumu a projektovej spolupráce.
Text: Mgr. Beáta Ďuračková, PhD., PF – Katedra anglického jazyka a kultúry
Foto: Mgr. Nikola Mačičková, archív Katedry anglického jazyka a kultúry PF UKF v Nitre

International Project with Turkey
A unique project “Beyond Borders: Virtual Collaboration of Future Teachers of English” virtually connected future English language teachers from Slovakia and Turkey through the European School Education Platform eTwinning. The project involved more than 80 students from the Department of English Language and Culture at the Faculty of Education of the Constantine the Philosopher University in Nitra and 65 students from the English Language Teaching Department at the Turkish University of Mersin. The aim of the project was to increase students' intercultural and linguistic competences, as well as to develop their digital skills through modern technologies and online tools. The main research manager of this project was an external PhD student Mgr. Nikola Mačičková and all activities within the project took place during the summer semester in the Interactive Skills course, under the guidance of Mgr. Beáta Ďuračková, PhD.
In the first phase of the project, students were divided into small international teams consisting of several students from Slovakia and their peers from Turkey. By communicating through various online platforms, the team members got to know each other, identified similarities and differences between their cultures, and looked for overlaps in different aspects of their lives. In the next phase of the project, each team chose one topic, in which students from both countries studied the available information from the perspective of their cultures and selected interesting insights, which they then presented to their international partners. In the individual discussions, they had to take a stance on the topic, express their opinions, learn to find the right arguments, and defend their positions. At the same time, they learned to accept and tolerate different opinions, develop their ability to communicate in a sensitive and diplomatic way, cooperate in a team, negotiate compromises, and decide on the results of joint tasks, but also cope with stressful situations while meeting deadlines.
Students could choose from a wide range of diverse topics, varying from environment protection in their countries, national customs and traditions, favourite national foods, important figures in national history, the school education systems, attitudes to mental health problems, the use of artificial intelligence in education, the spread of disinformation on the internet, to the impact of social media on people's lives. Throughout the project, students used the Canva application to create their profiles, group posters, and final version presentations of their research findings within their chosen topic. They transformed their findings into various forms of contributions to the first edition of this year's EnJoY journal, which is published by the Department of English Language and Culture at the Faculty of Education, Constantine the Philosopher University in Nitra [https://www.kajk.pf.ukf.sk/casopis-enjoy/ – Undergraduate, postgraduate, and even PhD students from all departments and faculties of Slovak, as well as foreign universities, can publish in the journal free of charge. Their journal articles, essays, reports, study experience, etc. can be sent to ]

Obrázok1

Thanks to this exceptional cooperation, not only interesting and stimulating contributions to the journal have been created, but also new international friendships and working ties have been established, which may bring new opportunities for mutual visits, exchange of information in the field of education, scientific research and project cooperation in the future.
Text: Mgr. Beáta Ďuračková, PhD., Department of English Language and Culture, Faculty of Education
Photo: Mgr. Nikola Mačičková and Department of English Language and Culture, Faculty of Education CPU in Nitra
 
Obrázok2

Obrázok3

Online meeting slovenských a tureckých študentov pod vedením Mgr. Nikoly Mačičkovej.
Online meeting of Slovak and Turkish students hosted by Mgr. Nikola Mačičková.
 
Obrázok4
Študenti získali certifikáty o účasti na projekte.
Students received certificates of participation in the project.
skgbuaru 

Kalendár udalostí

Žiadne nadchádzajúce udalosti na zobrazenie!
Žiadne udalosti na zobrazenie

Táto webová stránka používa cookies.

Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky súhlasíte s používaním cookies.

Rozumiem